Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2016 yapılan ve bu yıl 22 Nisan'da gerçekleştirilecek Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavı'na (EKPSS) katılan adaylar arasından puan üstünlüğüne göre 500 engelli öğretmen alımı yapılacağını duyurdu.

MEB'den yapılan duyuruya göre, adaylar, başvurularını http://mebbis.meb.gov.tr veya http://ikgm.meb.gov.tr adreslerinde yer alan elektronik başvuru formunu doldurmak suretiyle atama takvimi çerçevesinde yapacak. Başvuru formunun çıktısını, istenen belgelerle birlikte il millî eğitim müdürlüklerine onaylattıracak.

Başvuruda adaylardan, lisans diploması veya geçici mezuniyet belgesi, pedagojik formasyon ve 2016 yılı veya 2018 yılında yapılan EKPSS sonuç belgesi ile engelli sağlık kurulu raporu istenecek.  Ayrıca, hâlen herhangi bir kamu kurum ve kuruluşunda devlet memuru olarak çalışıp çalışmadıklarına ilişkin beyanları alınacak.

Ancak, ataması yapılan engelli öğretmen adaylarının göreve başlama işlemleri esnasında başvuruda istenilen belgeler ile öğretmenlik yapıp yapamayacaklarına ilişkin sağlık kurulu raporunu ibraz etmeleri gerekecek.

Kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan adaylardan başvuru esnasında muvafakat belgesi istenmeyecek; ancak ataması yapılanlar, göreve başlama işlemleri esnasında bu belgeyi ibraz edecek.  Atamalar, adayların tercih etmiş oldukları illere ilan edilen kontenjan sınırlılığında EKPSS puanı üstünlüğüne göre yapılacak; ataması yapılan öğretmenlerin görev yerleri valiliklerce belirlenecek.

İl ve alan bazlı kontenjanların ilanı 14 Haziran'da, başvuruların alınması ve onaylanması 18-22 Haziran'da, atamaların yapılması ise 27 Haziran'da olacak.

Başvuruda bulunacak adaylardan, istenen şartlara bakanlığın internet sitesinden ulaşılabiliyor. (İLKHA)