TEKNOLOJİ SERVİSİ

İstanbul`da devreye giren sürücüsüz metro, insanların ilgisini çekiyor. Bazıları, sürücünün olmadığından emin olmak istercesine trenin en başına kadar yürüyüp, lokomotifi inceliyor ve trenin sürücüsüz nasıl gittiğine şahit olmak istiyor. Sürücünün olmadığı araçlara güvenmek, onlara alışmak çok zaman almayacağa benziyor. Belirli bir hat üzerinde seyreden tren, şehir trafiğine dahil olmuyor. Bu elbette sürücüsüz yolculuğu kolaylaştıran ve endişeye mahal bırakmayan önemli bir faktör. Ancak konu otomobil olunca, hele de metropol trafiğine çıkacak sürücüsüz araçlar olunca biraz gergin hissetmek tamamen normal. Fakat bu duruma alışmak için de çok zamanımız yok.

ALTI AYLIK DENEME

İletişim firması olarak tanıdığımız Ericsson, İsveç`te bir yerel ulaştırma birimi ile ortaklık gerçekleştirerek altı ay boyunca sürücüsüz otobüsleri Stockholm sokaklarında deneyecek. Sürücüsüz araçların diğer araçlarla, yayalarla, trafikte karşımıza çıkan türlü engellerle nasıl başa çıktığını birebir görmeyi hedefleyen program, yürürlüğe girdi bile.

SAATTE 24 KİLOMETRE

Tamamen elektrikle çalışan otobüsler, 11 yolcu alıyor. Saatte 24 kilometre hız yapıyor. Ericsson`un Connected Urban Transport adını verdiği teknolojiyi kullanan otobüsler bu sayede şehri tanıyor, otobüs duraklarını ya da trafik işaretlerini algılıyor. İsveç Hükümeti tarafından 2015`te yürürlüğe konan sürücüsüz araçlar için geçerli standartlar açısından test edilecek olan bu otobüsler, Hollanda`daki benzer denemelerde de olduğu gibi aynı zamanda trafik bilgisini toplamak için kullanılıyor olacak. Bu teknoloji ile trafikte oluşan her data bir havuza gönderilerek paylaşılıyor. Böylece trafikte yoğunlaşmanın önüne geçilmek isteniyor.