Tapu sicil müdürlüklerince daire dışında yapılacak tapu işlemleri ile bu işlemlerden alınacak tazminatın memurlar arasında dağıtımına ilişkin esaslarda değişikliğe gidildi.
Bayındırlık ve İskan Bakanlığının konuya ilişkin yönetmeliği, Resmi Gazete`nin bugünkü sayısında yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Yönetmelik, tapu sicil müdürlüklerince, ilgililerin isteği üzerine, bir hakkın tesisi, tadili veya terkini gibi tapu işlemlerinin daire dışında yapılması halinde uyulacak esaslar ve birinci derece devlet memurunun işlemin yapıldığı bütçe yılında almakta olduğu geçici görev yolluğunun 2/3`ü nispetinde tahsil edilerek, emaneten mal sandığına yatırılan tazminat miktarının, Hazineye ayrılan yarısı dışındaki diğer yarısının ilgili tapu memurları arasındadağıtım usul ve esaslarını düzenliyor.
Yönetmelikte yer alan ``tapu sicil müdürlüğü`` ibareleri de ``tapu müdürlüğü`` şeklinde değiştirildi.
Personelin alacağı tazminat miktarında da değişiklik yapıldı. Tazminat, dairedışında yapılan işlemde fiilen hizmetleri geçen ilgili memurlar arasında unvanlarına göre tespit edilen puan esas alınarak dağıtılacak.
Daire dışında yapılacak tapu işlemi sözleşmeyi gerektiriyor ise tapu müdürlüğünde işlem yapan memurlardan 2`si, sözleşmeyi gerektirmiyor ise birisi tapu müdürü tarafından görevlendirilecek. Çok önemli gördüğü işler hariç olmak üzere tapu müdürünün daire dışına gitmesi gerekli olmayacak.
Bu arada, Bayındırlık ve İskan Bakanlığının, 31 Ekim 2003 tarihli ve 25275 sayılı Resmi Gazete`de yayımlanan Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Sicil Amirleri Yönetmeliği de yürürlükten kaldırıldı.