Batman Valiliği, Olağanüstü Hal (OHAL) İşlemleri İnceleme Komisyonuna Başvuru Usulü hakkında yazılı açıklama yaptı. Açıklamada, OHAL komisyonuna başvuruların 21 Şubat 2018 tarihinde sona ereceği bildirildi.
Mağdur olduklarını düşünen vatandaşlar için bu komisyonun kurulduğunun belirtildiği açıklamada, "23 Ocak 2017 tarihli ve 29957 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 685 sayılı Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonu Kurulması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname gereğince kurulan Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonuna yapılacak başvurulara ve komisyonun çalışmalarına ilişkin usul ve esaslar Başbakanlık tarafından belirlenerek 12 Temmuz 2017 tarihli ve 30122 mükerrer sayılı Resmi Gazete'de yayımlanmıştır. Komisyona doğrudan başvuru yapılmayacak olup, başvurular Kanun Hükmünde Kararnamenin 7'nci maddesi gereğince valilikler veya Resmi Gazete'de yayımlanan usul ve esaslarda belirtilen kurumlar vasıtasıyla yapılacaktır." denildi.
Açıklamanın devamında şu ifadelere yer verildi: "İnternet üzerinden yapılan başvuru sonrası başvuru formunu doldurup çıktısını imzaladıktan sonra Batman Valiliği E blok 2'nci kat İl OHAL Bürosuna bu formu ve ekinde ibraz edilecek belgeleri (nüfus cüzdanı fotokopisi-temsil belgesi veya vekâletname örneği-başvuruya esas belgelerin aslı veya tasdikli sureti) teslim etmek suretiyle başvurularını tamamlayacaklardır. Başvurular 24 Aralık 2017 tarihli ve 30280 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 695 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin yayınlandığı tarihten itibaren 60 gün içerisinde yapılabilecek olup 21 Şubat 2018 tarihinde sona erecektir." (M. Fatih Akgül - İLKHA)