28 Şubat’ın izlerini ortadan kaldıracak 4+4+4’lü yeni eğitim modeli ile dünyada artık “yüzyılın pedagojik yanlışı” olarak görülen “karma eğitim”in de zorunlu olmaktan çıkarılması isteniyor.

Hükümet’in gündeminde olan ve Meclis Milli Eğitim Komisyonu’ndan geçen 4+4+4’lü yeni eğitim modeli ile ilgili tartışmalarda, birçok zararı olduğu dünyaca kanıtlanmış “karma sistem”in de sorgulanması gerektiğini ifade eden STK’lar, “Kız erkek karışık ve karma eğitime biran önce son verip, kız ve erkeklere ait özel kız-erkek ilkokul, ortaokul, kolej, lise ve üniversiteler açılabilmeli” görüşünü dile getiriyor.

YÜZYILIN PEDAGOJİK YANLIŞI

Türkiye’de 1973’te yürürlüğe konulan Milli Eğitim Temel Kanunu’nun “Okullarda kız ve erkek karma eğitim yapılması esastır” şeklindeki 15. maddesi gereğince 39 yıldır karma eğitim yapılıyor. Oysa örnek alınan Batı’da bile yıllardır karma eğitim sorgulanıyor ve son on yıldır bu sistemden ayrılma trendi yaşanıyor. Amerika’da, Almanya’da, İngiltere’de yapılan araştırma sonuçlarına göre, kız ve erkek okullarının başarı oranı, karma eğitim yapan okullara göre daha yüksek. Örneğin New York’ta bugün çok sayıda devlet okulu tamamen kız-erkek ayrı eğitim veriyor. Chicago, Dallas, Seattle ve Washington DC’de kız-erkek ayrı sınıfların bulunduğu devlet okulları bulunuyor.

İSTEĞE BAĞLI OKULLAR DA VAR

ABD’de okul yönetimi, öğrencinin başarısını olumlu etkileyeceğini düşündüğünde, istediği derslerde kız-erkek ayrı eğitim verilmesine karar verebiliyor. Kız ve erkek sınıflarına kayıt çocuğun isteğine göre yapılıyor. Bu sınıfa kayıt yaptırmayıp karışık sınıflarda okuyan öğrencilere de aynı şekilde eğitim verilmesi zorunlu kılınıyor.

BELLİ BAŞLI YANLIŞLARI

Karma eğitimin yanlışları konusunda “Yüz Yılın Pedagojik Yanlışı Karma Eğitim” adlı bir kitabı bulunan Eğitimci-Yazar Ali Erkan Kavaklı, şunları söylüyor: “Karma eğitim zorunlu olmaktan çıkarılmalı. İsteyen veli çocuğuna ayrı eğitim aldırabilmeli.”

KARMA EĞİTİME SON VERİLMELİ

Fatih Medreseleri Genel Başkanı Masum Bayraktar da, “Kesintisiz karma eğitim devam ettiği sürece, kusura bakmayın kimse kendini kandırmasın bu ülkede 28 Şubat diktası devam ediyor demektir. 4+4+4 ile tartışılan, Türkiye’nin dini geleceğidir. Çocuklarımızın dini eğitim alıp alamaması tartışılıyor demektir. Kız-Erkek karışık ve karma eğitime biran önce son verip kız ve erkeklere ait özel kız-erkek ilkokul, ortaokul, kolej, lise ve üniversiteler açılabilmelidir” dedi.

DES: SİSTEMİN EKSİKLİKLERİ DOLDURULMALI

Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkanı Gürkan Avcı, “Siyasilerin, 4+4+4 eğitim düzenlemesiyle ilgili, sistemin boş kalan noktalarını, eksikliklerini, altyapısını tartışarak katkıda bulunması gerekiyor. Ülkenin geleceğini ve gençlerin kaderini etkileyecek böylesine önemli bir yasanın kavga gürültü ile Meclis’te görüşülmesi doğru değil” dedi.

SİYASİLER 28 ŞUBAT’IN PEDAGOGLUĞUNA SOYUNMASIN

Eğitim yasalarıyla ilgili ideolojik hesaplarla kamuoyunu yanıltmaya ve siyasi rant uğruna halkı kışkırtmaya kimsenin hakkının olmadığını söyleyen Gürkan Avcı, “‘Kız çocuklarını eve kapatacaklar’, ‘bütün okulları imam hatip yapacaklar’ kara propagandasıyla kimse vatandaşı aldatmasın. Tam tersine yeni sistem Türkiye’nin önünü aydınlatacak, eğitimde kaliteyi ve özellikle kız çocuklarımız için fırsat eşitliğini getirecek bir sistemdir. Siyasiler işini yapsın ve 28 Şubat’ın pedagogluğuna soyunmasın. Eğitimcileri dinlesin. Onlarca akademisyen, eğitimci, pedagog ve bilim insanıyla yeni sistemi defalarca masaya yatırdık ve değerlendirdik. Dünyadaki en başarılı örneklerle karşılaştırdık. Tüm kamuoyu bilmelidir ki; 4+4+4 eğitim sistemi demokratik, özgürlükçü ve pedagojik bir düzenlemedir” diye konuştu.

Yeni Akit