"Birinci Bölge Münazara Yarışması" Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Öğretmen Evi konferans salonunda düzenlendi.

Türkiye genelinde sosyal hizmet modellerinden yararlanan 9, 10, 11 ve 12'nci sınıflarda öğrenim gören çocuklara yönelik düzenlenen yarışmada; Diyarbakır, Malatya, Bitlis, Hakkâri, Bingöl, Mardin, Muş, Elâzığ, Siirt Adıyaman Batman ve Şanlıurfa olmak üzere toplam 12 ilden gelen liseli öğrenciler fikirlerini yarıştırdı.

Yarışmadan önce, etkinliğe gelen misafirlere, Diyarbakır ili tanıtım videosu izletildi.

Yarışmanın açılış konuşmasını yapan Diyarbakır Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü Halit Açar, "Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından hizmet modellerimizden yararlanan çocuklarımızın öz güven ve sorumluluk duygularını geliştirmek, farklı görüşleri bir arada yaşatabilme ve empati kurabilme duygularını geliştirmek, kendilerini sözlü olarak ifade edebilmek, fikir üretme ve problemlere çözüm bulma yeteneklerini geliştirmek, anti tezler üretme, herhangi bir konuda mantık yürütmek, araştırma yapmak, düşüncelerini savunacak kanıtlara ulaşmak, tezler ve istatiki bilgiler yoluyla savunma becerilerini geliştirmelerini sağlamaya yönelik münazara yarışması tertiplenmiştir." dedi.

Yarışmanın üç aşamada gerçekleşeceğini vurgulayan Açar, birinci aşamanın daha önce illerde yarışma yapılarak, illeri bölgede temsil edecek öğrencilerin belirlendiğini söyledi.

Bugün ise ikinci aşama olan bölge münazara yarışmasını yapılması amacıyla bir araya geldiklerini söyleyen Açar, "Bu yarışmalarla inanıyorum ki çocuklarımızın başarı kazanma ve kaybetme deneyiminde, kendi duygu ve davranışlarını tanıması gibi çok önemli kazanımları olacaktır. Bu münazara yarışmalarının gerçekten çok önemli ve yerinde bir etkinlik olduğu düşünesindeyim. İnanıyorum ki böyle olduğunu herkes görmüş olacak." şeklinde konuştu.

Yarışmanın yarın da devam edeceği ve yarışmada birinci olan gruba 6 adet tablet ve belge verileceği belirtildi. (Mehmet Çelik- İLKHA)