TEKNOLOJİ SERVİSİ

Hindistan`da bu yıl içinde festival döneminde e-ticaret firmalarının, bir önceki yıla göre %60 oranında daha fazla ürün satarak, 1,7 milyar dolarlık bir hasılat yapmaları bekleniyor. E-Ticarette yaşanan festivaller kapsamında tüketicileri cezbetmek için birçok yeni yöntem kullanılmakta. Örneğin, aynı gün teslimat ile siparişler, satın aldıktan sonra birkaç saat içinde veya aynı gün içinde seçilen bir zaman aralığında teslim edilmekte. Aynı günde teslimat bir müşteri cezbetme tekniği olarak, perakende ürünün mevcudiyetini evden sipariş etme kolaylığıyla birleştiriyor. Aynı günde teslimat, alışveriş yapma şeklini kökten değiştiren ve tüketiciyi cezbetme potansiyeline sahip. Çevrimiçi perakendecilik, anında teslimat ve  "seç ve yolla mağazacılığı" ile bütünleşince büyük başarılar elde etmeye başladılar.

Tüketici Daha Fazla Ödeyip Anında Teslimatı İstiyor

Son yıllarda, DHL, Amway gibi kendi lojistik sağlayıcılarını barındıran, yeni güncellenmiş ürün modellerinin pilot uygulamaya ve işletmeye başlayan şirket sayısı hızla artarken, tüketicilere aynı gün teslimatın cazip hale gelmesi nedeniyle talebin önemli ölçüde artması beklenmekte. En son yapılan araştırmalarda, tüketicilerin %86`sının daha fazla ödeme yapmayı kabul ederek, anında teslimat şeklini istedikleri tespit edildi. Diğer taraftan, Hindistan'ın Perakendeciler Derneği ve Boston Consulting Group tarafından yayımlanan son rapora göre; 2021 yılan gelindiğinde Hindistan'ın e-ticaret sektörünün 6-8 milyar dolar seviyelerinden 50-55 milyar dolar seviyelerine ulaşması bekleniyor.