Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) açıkladığı Hanehalkı Bütçe Araştırması'nın 2016 yılı sonuçlarına göre, toplam tüketim harcamasının yüzde 18,2'sini ulaştırma harcamaları oluşturdu.
Hanehalkları, ulaştırma harcamalarında en büyük payı yüzde 55,2 ile araç satın alımına (motorlu ve motorsuz araçlar) ayırdı. Bunu yüzde 25,8 ile kişisel ulaşım araçlarının kullanımı (yakıt ve yağları, yedek parça ve aksesuarları ile bakım ve onarım hizmetleri), yüzde 19 ile ulaştırma hizmetleri (karayolu ve diğer yolcu taşımacılığı) ile ilgili harcamalar izledi.
Araştırma sonuçlarına göre, hanelerin gelir düzeyinin ulaştırma harcamalarının dağılımında etkili olduğu görüldü. En düşük gelire sahip yüzde 20'lik gelir dilimindeki hanelerin toplam ulaştırma harcamalarının yüzde 41,2'sini ulaştırma hizmetleri oluştururken, yüzde 30,9'unu araç satın alımı, yüzde 27,9'unu kişisel ulaşım araçlarının kullanımı oluşturdu. En yüksek gelir dilimine sahip olan hanelerin ulaştırma harcamalarının yüzde 62,3'ünü araç satın alımı, yüzde 24,5'ini kişisel ulaşım araçlarının kullanımı, yüzde 13,2'sini ise ulaştırma hizmetleri oluşturdu. (İLKHA)