2017-2018 eğitim-öğretim yılının başlamasıyla Şanlıurfa'nın eğitimiyle ilgili düzenlediği basın açıklamasında konuşan Eğitim-Bir-Sen Şanlıurfa Şubesi İbrahim Çoşkun, 7 bin civarında öğretmen açığının olduğunu söyledi.

Eğitim sorunlarıyla ilgili açıklamalarda bulunan Çoşkun, Şanlıurfa'nın yeni eğitim-öğretim yılına öğrenciler için yeni bir heyecan, veliler için beklenti ve kaygı eğitim çalışanları için ise sıkıntı ve belirsizliklerle başladığını söyledi.

"Yeni eğitim-öğretim yılına sıkıntılı bir atmosferde girdiğimiz aşikârdır." diyen Çoşkun, "Eğitim-Bir-Sen Şanlıurfa Şubesi olarak ilimizin eğitimdeki temel sorunlarına, eğitim çalışanlarının ve camiasının meselelerine ilgisiz kalmamız beklenemez. Milli Eğitim Bakanlığımız, hinterlandı itibariyle uygulamaları ülke nüfusunun tamamını etkileyen bir pozisyona sahiptir. İlimizde eğitimi ilgilendiren tasarrufların da bu hinterland sebebiyle bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da her birimize ayrı ayrı maliyet üreteceği açıktır." dedi.

Okulların açılmasına az bir süre kala 5 İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı ve okulların açıldıktan sonra da 3 İlçe Milli Eğitim Müdürünün görev yerlerinin değiştiğini belirten Çoşkun, okullardaki idareci atamalarının doğru olmadığını söyledi.

"Öğretmen açığının kapatılması için kalıcı çözümler bulunmalı"

Şanlıurfa'da öğretmen açığının hâlen devam ettiğini ve bu açığın kapatılabilmesi için çözüm arayışlarında olduklarını söyleyen Çoşkun, "TEOG sisteminin yerine tüm öğrencilerimizle velilerimizi memnun edecek doyurucu bir sistemin ikame edilebilmesi için elbirliği ile çabalamamız gereken bir dönemden geçiyoruz. Bu yıl okullarda dağıtılan kitapların içerikleri ile ilgili her gün yeni bir skandal patlak veriyor. Öğretmen sayımızın 5'te birine yakınını il dışına uğurlamış ve öğretmen açığının kapatılması için kalıcı çözümler bulma arayışındayız. Normal eğitime geçmeyi bırakın, hâlâ ilköğretim okulu olarak öğretim yapılan okullarımızın Bakanlığımızın hedefleri doğrultusunda ayrıştırılmaları ve "ikili öğretim" faciasından bir an önce kurtulabilecek kalıcı çareler üzerine yoğunlaşmamız gerekiyor. Mevsimlik tarım işçisi çocuklarımızın durumu, sözleşmeli öğretmenlerin aile bütünlüğü, okulların ders başı yapmış olmasına rağmen birçok okulda devam eden onarımlar, Bakanlığımızın tüm iyi niyetli çabalarına rağmen 7 bin civarında olan öğretmen açığımız... vesair sorunlarımızın çözümü için gece gündüz, dur durak bilmeden hep beraber çalışıp kafa yormamız gerekirken eğitim camiası olarak şunları konuşuyoruz: Mili Eğitim Müdürlüğünde çalışan tüm personelin odaları değişti, AR-GE ekibinde önce bireysel ayrılmalar yaşandı, ardından ekipteki 19 kişi görevden alındı. Okulların açılmasına az bir süre kala 5 İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı görevden alındı. Yine okullar açıldıktan sonra 3 İlçe Milli Eğitim Müdürünün görev yerleri değişti." ifadelerini kullandı.

"Gelinen nokta itibariyle güneş çarığı, çarık da ayağı sıkmıştır"

Çoşkun,  "Bu minvalde kimlerin hangi görevden alınıp, kimlerin hangi göreve getirileceği, hangi eğitim çalışanına hangi görevlerin verileceği, İl Milli Eğitim Müdürünün, İlçe Milli Eğitim Müdürünün, Okul/Kurum Müdürünün yetkilerinde bulunan alanlarda hangi ilgili mevzuat çerçevesinde hangi tasarruflarda bulundukları ile ilgili cümle kurmayı zül sayarız. Bu anlamda atılacak her doğru adımın arkasında durduğumuzu/duracağımızı defaatle açıkladık. Bizim için önemli olan eğitim çalışanlarının huzuru, mutluluğu, kurum içi çalışma barışı, motivasyonudur. Gelinen nokta itibariyle güneş çarığı, çarık da ayağı sıkmıştır. Bu aşamadan sonra Şanlıurfa'nın eğitim-öğretim hizmetlerinin vatandaşa ulaştırılması noktasında huzuru merkeze almak, hegemonik yaklaşımlardan uzak durarak her alanda başarıyı hedeflemek zorundayız. Biz derslik sayılarının arttırılması için aktarılan yatırımlar için harcanan çabayı, ilkokul 3 sınıflarda okutulmak üzere hazırlanan 'Şanlıurfa' dersini nasıl takdir edip desteklediysek, bundan sonra da iyi niyetli, başarıyı hedefleyen her adımın arkasında durmaya devam edeceğimizi açık yüreklilikle tekrarlıyoruz." şeklinde konuştu. (Hüseyin Sayhar-İLKHA)