EKONOMİ SERVİSİ

Çinli e-ticaret şirketleri JD.com ve Alibaba, kendi pazarlarında e-ticarette bir oligopol olarak hizmet etmektedirler. Analysys International Enfodesk, Tmall-Alibaba'nın B2C platformu ve JD.com, birlikte 2017 yılının ikinci çeyreğinde Çin perakende e-ticaret satışlarının %84,2'sine sahipler. Ancak her iki firmanın da Asya-Pasifik bölgesinde yerleşmek için pek çok nedeni bulunmakta.

E-Ticaret Satışları 2021 Yılına Kadar Toplam 3 Trilyon Dolara Ulaşacak

eMarketer araştırmalarına göre; bölgedeki perakende e-ticaret satışlarının bu yılsonuna kadar 1,365 trilyon dolara, 2021 yılına kadar toplam 3 trilyon dolara ulaşacağı ve söz konusu zaman diliminde perakende e-ticaret satışları yıllık büyüme oranlarının çift basamak olacağı tahmin ediliyor. Güneydoğu Asya'daki genişleme konusunda JD.com ve Alibaba'nın Batılı rakiplerine göre pek çok avantajı var. Çin'deki deneyimlerini kullanarak, mobil olarak ilk defa e-ticaret alış-verişi yapacak müşterilerin yaşayacakları zorlukların ve ihtiyaçların neler olduğunu çok iyi bilen bu firmalar; gelişmiş ülkelerden farklı olarak hala altyapının süründüğü söz konusu ülkelerde hızlı teslimat sistemlerinde yaşanan pahalı ve zor süreçler gibi engellerden haberdar olmanın avantajına sahiptirler.

Riskli Yatırımlar Yapmaktan Çekinmiyorlar

Diğer taraftan, her iki şirket de, Güneydoğu Asya'daki çeşitli ülkelerde rakiplerine göre avantajlı olmak için riskli yatırımlar yapmaktan çekinmemekte. Geçen hafta, JD.com, Tayland`lı perakende devi Central Group ile ortaklık kurduğunu ve iki şirketin ülkedeki e-ticaret ve finansal teknoloji ortak girişimlerini geliştirmek amacıyla 500 milyon dolarlık bir yatırım yaptığını açıklamıştı. Her iki şirkette Tayland çok kanallı e-ticaret hizmetlerini geliştirmek amacıyla birbirlerinin tecrübelerinden faydalanarak, aslında Alibaba ortaklığındaki Lazada Thailand rekabetine karşı, pazarda iyi bir yere gelme hedefine sahipler.