Türkiye Bankalar Birliği (TBB), son dönemde karşılaşılan ve müşteri mağduriyetlerine neden olduğu anlaşılan telefon, SMS, elektronik posta, sosyal medya gibi iletişim araçları yoluyla yapılan dolandırıcılık girişimleri hakkında banka müşterilerinin bilgilendirilmesi ve bu tür girişimlere karşı farkındalık oluşturulması amacıyla önemli uyarılarda bulundu.
Vatandaşların kendilerini banka yetkilisi olarak tanıtan kişilerce arandıkları ve çeşitli vaatlerle ikna edildikten sonra kimlik bilgisi, kart bilgisi ve şifrelerin doğrudan veya telefonda tuşlanması istenerek alındığı, benzer bilgilerin bankalara ait telefon numaralarını taklit eden numaralardan gönderilen kısa mesajlar (SMS), elektronik posta ve sosyal medya mesajlarıyla da talep edildiği ve müşterilerin bu yollarla dolandırıldıkları tespit edildiği hatırlatılan açıklamada, müşterileri ikna etmek için promosyon verileceği, para iadesi yapılacağı, banka hesaplarında sorun olduğu, bu sorunların giderileceği ve bilgilerinin güncelleneceği gibi söylemler kullanıldığı belirtildi.
Açıklamada, şu uyarılarda bulunuldu: "Dolandırıcılar tarafından aramaların ve işlemlerin bankaların kurumsal sistemleri üzerinden gerçekleştirildiği izlenimi verilmekte, müşteriler bankalara ait olmayan sahte internet sitelerine veya bilgi işlem sistemlerine yönlendirilmektedir. Banka müşterileri kişisel bilgilerini, parolalarını, banka tarafından telefonlarına gönderilen şifreleri; telefonda sözlü olarak, telefonda tuşlayarak veya SMS, sosyal medya mesajları ile asla paylaşmamalı, yönlendirildikleri internet sitelerinin bankalarına ait olduğunu kontrol etmelidirler. Yapılan görüşme ve yazışmalarda herhangi bir şüphe oluşması durumunda görüşmenin sonlandırılarak ivedi olarak ilgili bankaya bilgi verilmesi gerekmektedir. Kişisel bilgiler, parolalar ve işleme özel olarak cep telefonuna gönderilen şifrelerin paylaşılmaması olası bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması bakımından büyük önem arz etmektedir." (İLKHA)