EKONOMİ SERVİSİ

E-Ticaret Satışları İki Katına Çıktı Ama İstihdama Katkısı Düşük

The New York Times`ın haberine göre, ABD'de çevrimiçi alışverişler tüm perakende satışların içinde sadece %8,4`ünü oluştururken, bunun perakende iş çevresindeki istihdama olan etkisi ise hayli yüksek. Elektronik alışveriş firmalarına atfedilen istihdam, son beş yılda diğer perakende satış türlerine göre iki katına çıktı. Ancak, söz konusu hızlı büyümeye rağmen, çevrimiçi alışveriş işyerlerinin istihdam sayısı, geleneksel ticaret yapan alışveriş merkezleri, depo, kulüpler ve marketlerdeki istihdama göre oldukça düşük düzeyde kaldı.

ABD`de Her 40 İstihdamdan Birisi E-Ticaret Yapan Şirketlerden

Çevrimiçi perakendeciler geleneksel mağazalardan daha az sayıda işçi ile daha fazla ürün satabiliyor. E-ticaret firmaların neredeyse dörtte üçü, dört veya daha az sayıda çalışan bulundurmakta. ABD`de her 40 istihdamdan birisi e-ticaret yapan şirketler tarafından karşılanıyor. Çevrimiçi şirketler işçilerine daha yüksek ortalama ücret ödese de, perakende istihdama göre perakende satışlarda daha fazla etkiye sahip.

Kırsal Bölgelerde Geleneksel Perakende İstihdamı Yüksek

Ayrıca, yeni çevrimiçi firmalar tarafından oluşturulan yüz binlerce istihdam imkânları geleneksel perakendecilerin mevcut kayıplarını da karşılamaya yetmiyor. Diğer taraftan, söz konusu yeni istihdam imkânlarını oluşturan firmalar daha çok bir kaç büyük şehir ve teknoloji merkezi içinde yoğunlaşmış durumda. Küçük şehirler ve kırsal bölgelerdeki geleneksel perakende istihdamının yaklaşık %23'ünü oluştururken, bu bölgelerdeki toplam istihdamın yalnızca %13'ü elektronik alışveriş firmalarına atfedilmekte.