Bu ceza, Google'ın 2014 yılında başlattığı ve bir aramayla ilgili olan karşılaştırmalı alışveriş sonuçlarını arama sayfasının en üstünde gösterdiği uygulamanın rekabete aykırılık taşıdığı gerekçesiyle verildi.

Bu rakam Komisyon tarafından pazardaki bir şirkete, rekabete aykırılık gerekçesiyle kesilen şu ana kadarki en yüksek ceza olarak tarihe geçti.

Açıklanan cezaya ek olarak, Google'a, rekabet düzenlemelerine aykırı hareket etmeyi 90 gün içinde sonlandırması, aksi halde yeni cezaların söz konusu olacağı uyarısı da yapıldı.

ABD merkezli şirket, rekor cezayı temyize götürmeyi düşündüğünün sinyalini verdi.

Google'ın sözcüsü ceza ile ilgili olarak, "Bu karara saygı duymakla birlikte katılmadığımızı ifade ediyoruz. Komisyon'un kararını temyiz sürecinde detaylı olarak değerlendireceğiz" dedi.

Google daha önce yaptığı bir değerlendirmede, Amazon ve eBay firmalarının, internet kullanıcılarının alışveriş alışkanlıklarını yönlendirmede daha etkin olduğunu belirtmişti.

Arama motoru devi, 2012 yılında da ayrıca bir alışveriş sekmesini devreye sokmuştu.