Bu değişiklikle, Google`ın herhangi bir hizmetinde toplanan özel veriler, bu şirkete ait YouTube, Gmail ve Blogger gibi platformlarda kullanılabilecek.
Google yeni düzenlemeyle arama sonuçlarını daha iyi şekillendirebileceğini belirtiyor.
Ancak Fransa`daki veri düzenleyici kurum CNIL, bu girişimin yasalara uygunluğu konusunda şüphe belirtmiş ve Avrupa çapında soruşturma başlatacağını duyurmuştu.
Google, farklı sitelerine ait 60 gizlilik politikasını tüm hizmetleri için geçerli olacak tek bir politikaya dönüştürmüştü.
Bugünden itibaren Google kullanıcıları bu politikaya geçirilecek.
Google`ın, kullanıcı davranışlarına odaklı reklam modeli, ziyaretçilerin girdiği sitelerle ilgili veri toplanmasına dayanıyor.
Bugüne kadar, toplanan veriler her sitede ayrı tutuluyordu.
Örneğin, YouTube`da yapılan bir aramanın Google`a ait Gmail gibi bir sitede alınacak sonuçlar ve karşılaşılacak reklamlar üzerinde bir etkisi yoktu.
Yeni politika uyarınca Google`a ait tüm sitelerdeki aktivite birbiriyle bağlantılı hale gelecek. Yeni politikayı reddedenler Google`ın hizmetlerinden yararlanamayacak.
Bazı internet siteleri, yeni uygulamadan endişe duyan kullanıcılara google.com/history adresinde, girdikleri sitelerle ilgili kayıtları silmesini öneriyor.