İbn Kayyım El- Cevziyye diyor ki;
Sabır, emredilenlerden olunca, Allah Teala sabra yardım eden ve ona ulaştıran birçok sebepler kılmıştır. Cenab-ı Hak, herhangi bir şeyi emrettiğinde mutlaka ona yardım eden birçok sebepler kılar. Nitekim Cenab-ı Hak takdir etmiş olduğu her hastalığın devasını da takdir buyurmuştur. Hasta tedavi olunca, Allah`ın inayetiyle şifa bulur. Sabrın (her ne kadar nefislere ağır gelse de) elde edilmesi mümkündür. Sabrın iki asıl maddesi vardır; biri ilim, diğeri ameldir. Kalplerin bedenlerin tedavi edildiği bütün ilaçlar, bu iki maddeden yapılmaktadır. O halde sabrın asıl maddeleri olan ilim ile amelin bir arada bulunması gerekir. Çünkü en faydalı ilaçlar bunlardan yapılmaktadır. Sabrın asıl maddelerinden olan ilim; emredilenlerdeki hayrı, faydayı, lezzeti ve olgunluğu ve yasaklardaki kötülüğü, zararı ve noksanlığı kavramaktır. Bu iki ilim tam manasıyla anlaşılınca, bunlara azimetin, yüksek himmet ve gayretin, mürüvvet ve insaniyetin eklenmesi de gerekir. İlim ile amel bileştirilince, bütün meşakkatlere sabır kolaylaşır. Sabrın acılığı ve elemi lezzete dönüşür.