İbni Kayyım El-Cevziyye diyor ki

Sabır, emredilenlerden olunca, Allah Teala sabra yardım eden ve ona ulaştıran birçok sebepler kılmıştır. Cenab-ı Hak herhangi birşeyi emrettiğinde mutlaka ona yardım eden birçok sebepler kılar. Nitekim Cenab-ı Hak takdir etmiş olduğu her hastalığın devasını da takdir buyurmuştur. Hasta tedavi olunca, Allah`ın inayetiyle şifa bulur. Sabrın her ne kadar nefislere ağır ve zor gelse de elde edilmesi mümkündür. Sabrın iki asıl maddesi vardır; biri ilim, diğeri ameldir. Kalplerin ve bedenlerin tedavi edildiği bütün ilaçlar, bu iki maddeden yapılmaktadır. O halde sabrın asıl maddeleri olan ilim ile amelin bir arada bulunması gerekir. Sabrın asıl maddelerinden olan ilim; emredilenlerdeki hayrı, faydayı lezzeti ve olgunluğu ve yasaklardaki kötülüğü, zararı ve noksanlığı kavramaktır. Bu iki ilim tam manasıyla anlaşılınca, bunlara azimetin, yüksek himmet ve gayretinmürüvvet ve insaniyetin de eklenmesi gerekir. İlimle amel birleştirilince bütün meşakkatlere sabır kolaylaşır. Sabrın acılığı ve elemi lezzete dönüşür.