2 yıl önce Bellona Mobilya Mağazası'nın kendilerini kandırdıklarını illeri süren vatandaşlar, paralarını ve eşyalarını alamadıkları için mağdur olduklarını belirterek, hiçbir yetkilinin yardımcı olmadığını söylediler.

Ceylan Karavil Bellona Mobilya Mağazası temsilciliğinin kendilerini kandırdıklarını iddia eden vatandaşlar, mağazadan mobilya aldıklarını ve parasını ödedikleri halde mobilyalarını alamadıklarını için sıkıntı yaşadıklarını belirttiler.

Söz konusu Ceylan Karavil AVM yetkilileriyle görüştüklerini belirten mağdurlar,  AVM yetkilileri mağazanın kendileri de kandırıldıklarını söylediler.

Mağazadan mobilya alıklarını ve parasını ödedikleri halde mobilyalarını alamadığını söyleyen Mehmet Aytekin, AVM yetkilileriyle görüştüklerini ve kendilerine yardımcı olmadığını ifade etti.

Aytekin, "2015 Aralık ayında Ceylan Karavil AVM alt katında Bellona bayisi var ASR grup diye geçiyor. Ağustos ayından düğün olacağı için düğün paketi aldık. Parayı peşin verdim, parayı aldıktan sonra 'malınız depoda kalacak, düğünüzden 3 ay önce gelip bize haber verirsiniz, sizin adrese göndeririz' dediler. Ve bize teminatta verdiler. Haziran ayında iş yerine gittiğimde ASR grup Bellona bayisinin mağazanın kapandığı gördük ve şok olduk. Oradaki danışmadan bilgi aldım. Mağaza sahiplerinin kapattık kaçtıklarını söylediler. Bizde AVM sahipleriyle görüştük bize yardımcı olmadılar. Kendilerinin de dolandırdıklarını söylediler. Biz mağdur olarak kime inanalım." dedi.

"Dava açtık bekliyoruz." diyen Aytekin, mağaza sahibi Veysi Tunca'yla görüştüklerini söyleyerek, "Daha önce Veysi beyle irtibata geçtik. Bize, 'birkaç kişinin ödemesi yaptık ama 150 kişi daha vardı. Devamı getireceğiz' dedi. Şu an Diyarbakır’da olduklarını biliyoruz. Ceylan Karavil AVM ile uzlaşmak için görüştüklerini duyduk. Biz o parayı zor şartlarda kazanıyoruz. Biriktirip bir şeyler alıyoruz. Fakat tekrar ikinci defa mal aldım. Ne eşyamızı ne de paramızı alamadık. Bu konuda yetkililerin bize yardımcı olmalarını istiyoruz." ifadelerini kullandı.

Başka bir mağdur olan İsmail Birgül ise kendileri gibi 200 kişinin de aynı şekilde dolandırıldıklarını belirterek, şöyle konuştu:

"Büyük bir problem yaşadık. Yaklaşık 200 kişi benimle beraber Ceylan Karavil’de bulunan Bellona bayisinden eşyaların ödemelerini yapıp almaya gittiklerinde kimseyi göremediler. Ben 14 bin TL eşya aldım düğüne yakın zaman gittim de kapalı olduğunu gördüm. Konuyla ilgili AVM yetkilileriyle görüştüğümde ‘bu insanların sizin gibi yüzlerce insanları dolandırıp kaçtılar’ ve kendilerine ulaşılmadığını söylediler."

Psikolojik olarak büyük sorunlar yaşadıklarını anımsatan Birgül, "Verdiğim eşyaların parasını kredi karttan öderken 3 hafta kala tekrar gidip eşya aldım. Bu büyük bir sıkıntı oldu bizim için. 14 bin TL para ödedik bugün asgari ücret çalışan bir insanın geçimi ne kadar zor olduğunu herkes biliyor. Evlilik için eşya alıp bu duruma düşmek inanılmaz kötü bir durum."

Yaşadıkları mağduriyeti giderilmesi noktasında herhangi bir yetkilinin yardımcı olunmadığını söyleyen Birgül, "İlk sorunu yaşadığımızda ilgili karakola dilekçe verdik bu dilekçelerin savcılığa gidileceğini söylediler. Bizi dolandıranların telefonlarına, sosyal medya hesaplarına herkes ulaşabiliyor. Mahkemeye verdik uzun bir zaman geçmesine rağmen herhangi bir sonuç çıkmadı. Büyük bir AVM, Türkiye mal olmuş bir marka bu kadar insan dolandırılıyor. Bundan sorumlu olan insanlara göz yumuluyor. Biz derdimizi kimseye anlatamadık, kimse sorunumuzu çözmedi. Bize ses vermelerini bekliyoruz ve derhal bu insanların mağduriyetlerin giderilmesini bekliyoruz." ifadelerini kullandı. (Emrah Deniz, M. Sıddık Bilge-İLKHA)