İngiltere`de bulunan Oxford Üniversitesi, sosyal paylaşım ağlarıyla ilgili çarpıcı gerçekleri ortaya çıkardı. Üniversitede, sosyal medya üzerine yapılan araştırmanın sonucuna göre, kullanıcı karşıdaki muhatabına ileti girerken yeterince düşünülmüyor; daha sonra kullanıcıların dörtte biri yazdıklarından pişmanlık duyuyor.
Üniversitenin 2 bin kişi üzerinde yaptığı araştırma, Twitter ve Facebook gibi, yüz yüze iletişimin olmadığı mecraların kişileri cesaretlendirdiğini ve daha sonradan pişmanlık duyacakları sözleri söylemeye yönlendirdiği ortaya çıktı. Girilen mesajların içeriklerinin ve amaçlarının kıyaslandığı araştırmada katılımcıların yüzde 50`si, yazdıklarının olaylara yön verebileceğini, fark yaratacağını düşündüğünü, yüzde 25`i ise yazdıklarının bir kısmını yüz yüzeyken söyleyemeyeceğini belirtti. Araştırmada, sosyal medyada kişilerin, yüz ifadesi, gülümseme, ses tonu gibi tepkilerden yoksun kaldığını; bu tip verilerin kişilerin ne söylediğini yargılaması açısından önemli olduğu ifadelerine yer verildi.