Eğitim-Bir-Sen Mardin Şube Başkanı Eyyüp Değer, geçen hafta eğitim-öğretim yılının başlamasıyla birlikte kentteki öğretmen açığına ilişkin açıklama yaptı.

Açığa alınan öğretmenlerle ilgili belirsizliğin acilen giderilmesini talep eden Değer, kentte 5 binin üzerinde öğretmen açığının bulunduğunu belirtti.

Değer, “15 Temmuz darbe girişimi sonrasında FETÖ/PDY mensuplarının kamu görevinden uzaklaştırılması sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kurulan komisyon çalışmaları sonucunda 672 sayılı KHK ile kamu görevinden çıkarılma işlemleri gerçekleştirilmiştir. Haklarında açığa alma/görevden uzaklaştırma tedbiri uygulanmasına rağmen kamu görevinden çıkarılmayan bir kısım eğitim çalışanı da halen açıkta olup bunların büyük kısmı hakkında hâlihazırda herhangi bir inceleme veya soruşturma yapılmamıştır. Bakanlığın yaptığı bu çalışmaların yanında valiliklerde kurulan komisyonlar marifetiyle de açığa alma/görevden uzaklaştırma işlemleri yürütülmüş, ancak bu işlemlerin ve belirlenen kıstasların birbirinden çok farklı uygulamalar olduğu, iller arasında bir uygulama birliğinin bulunmadığı gözlemlenmiştir. Hatta açığa alınma işlemi gerçekleştirilmemiş kamu çalışanları için bile bir takım idari tedbirlerin yürütüldüğü belirlenmiştir.” dedi

672 sayılı KHK ile 28 binin üzerinde öğretmenin görevine son verildiğini hatırlatan Değer, sözlerine şöyle devam etti; “Bu durum beraberinde ilimizde 5 binin üzerinde büyük bir öğretmen açığı/eksik istihdam ortaya çıkarmıştır. Kamu görevinden çıkarma ve açığa alma işlemlerinin eğitim-öğretim yılı başlangıcı öncesinde gerçekleştirilmesinin, söz konusu işlemler nedeniyle eğitim hizmetlerinin yürütülmesinde doğan olumsuz sonuçların telafisi noktasında eğitim-öğretimi zora soktuğu açıktır. Eğitim-öğretim hizmetlerinin aksamadan yürütülmesi için öğrencileri öğretmensiz bırakmayacak tedbirlerin ivedilikle alınması gerekmektedir. Bu doğrultuda açığa alınan öğretmenlerin soruşturma ve ayıkla sürecinde adalet ilkelerinden kat’i suretle vazgeçilmemeli, suça bulaşmayanların görevlerine iade edilmesi, masumların daha fazla mağdur edilmemesi, eğitimin verimliliği ve devamlılığı açısından elzemdir.” (M. Salih Keskin – İLKHA)