Hepimiz, sene başında sınava hazırlık kararı alırken önümüze bir hedef koyduk ve o hedefe varışta duraklar belirledik.
Ocak ayı itibari ile başarılı olup olmadığımızı, Ocak ayı için belirlediğimiz başarı noktasına olan yakınlığımızla belirleyeceğiz.
Herkesin hedefi ve durakları kendi koşullarına göredir.
Ocak ayı itibari ile başarılı olup olmadığımızı, Ocak ayı için belirlediğimiz başarı noktasına olan yakınlığımızla belirleyeceğiz.
Herkesin hedefi ve durakları kendi koşullarına göredir.
Başarı da koşullar içinde belirlenir. Başkası için “başarı” sayılan bizim için “başarısızlık”; “bizim için başarı sayılan, başkası için “başarısızlık” sayılabilir.
Bir bebeğin adım atabilmesi, büyük bir seviçle karşılanırken hatta şükür anlamında sadaka vermeye verenler olurken dört yaşındaki bir çocuğun adım atabilmesi bir anlam ifade etmez.
Başarımızı,
Dönem başında bulunduğumuz nokta
Dönem başında Ocak ayı için hedeflediğimiz nokta
Ocak ayında vardığımız nokta
esasları doğrultusunda belirleyeceğiz. Dönem başında “10” Türkçe sorusu çözebilen birinin, bugün 25-30 Türkçe çözebilecek noktaya varması büyük başarıdır. Buna karşılık, dönem başında 22-25 Türkçe sorusu çözebilenin bugün halâ 25-30 bandında bulunması başarısızlıktır.
Birinci öğrenci, sevindirici bir başarı grafiğine sahipken ikinci öğrencinin durumu üzücüdür. İkinci öğrencinin ben de onun kadar çözebiliyorum diyerek kendisini tatmin etmesi hatadır, ödül beklemesi yanlıştır. Oysa birinci öğrencinin başarısı, kesinlikle ödüllendirilecek bir başarıdır.
Bu arada yılın bu noktasında başarıyı tüm dersler üzerinden değil, ders ders değerlendirmek daha doğrudur.
Çünkü her ders için verilen emek ile o emeğin karşılığınını alınış mevsimi farklıdır. Kayısı ağacına da kış armuduna da emek verirsiniz, sonunda beklerseniz, bu ağaç yenilir meyve vermediğine göre en iyisi onu dibinden kesmektir derseniz yaptığınız doğru olmaz.
Türkçe, tarih gibi derslerde bu derslerin yapıları gereği hızlı bir yükseliş görülür, bu derslerden erken ürün alınır. Buna karşılık geometri gibi dersler, birikim istediğinden onların ürünü geç görünür.
Türkçedeki yükseliş, genellikle 1. Dönemde izlenirken geometrideki yükseliş için 2. Döneme kdar sabretmek gerekebilir. Ne Türkçedeki başarı, sizin bu derse ilginizi azaltmalı ne de geometriden şimdilik ürün almayışınız bu dersten umut kesmenize yol açmalı.
Dilbilgisi konularıyla karşılaştığınızda Türkçedeki yükseliş hızı kendiğilinden yavaşlayacak, hatta dilbilgisi üzerinde yoğunlaşır da anlam konularını ihmal ederseniz anlam bilgisi ile ilgili sorularda da bir düşüş yaşayabilirsiniz. Buna engel olmak için her gün bir miktar anlam sorusu çözmeye devam ediniz.
Geometride de temel bilgileriniz birikmeden grafiğinizdeki çizgi yatay bir görünüm içinde olmaktan kurtulamaz.
Geometride başarılı olup olmadığınızı şimdilik net sayısına göre değil, o temel bilgileri edinme durumunuza göre belirleyeceksiniz. Bu da daha çok sayfa testlerinden ve soru bankalarından anlaşılır. Sizi bütün geometriden sorumlu tutan deneme sınavlarından değil...
Allah (cc) yardımcınız olsun...
Abdulkadir Turan/doğruhaber/rehberlik