İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 3.5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan Osmangazi Köprüsü'nün, açılışı yapılıyor.
Açılış törenine Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan ve Arnavutluk Başbakanı Edi Rama katılıyor.
39 ayda tamamlanan köprü, 252 metre kule yüksekliğine, 35,93 metre tabliye genişliğine, bin 550 metre orta açıklığına ve 2 bin 682 metre uzunluğa sahip.
YATIRIM BEDELİ 9 MİLYAR DOLAR
Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada. Kuş türlerinin yaşadığı "Hersek Lagünü" için kavisli yapıldı. Tabiata ve biyolojik çeşitliliğe verilen önemi gösteren önemli yapılar arasında. Osmangazi Köprüsü'nün açılmasıyla Kocaeli'nin Gebze ve Diloavası ilçelerindeki sanayi yükünün azalması bekleniyor. Toplam yatırım bedeli 9 milyar dolar.
------------
Açılışın ardından yaklaşık 10 bin kişiye iftar verilecek.
BAYRAMDA GEÇİŞLER ÜCRETSİZ
Köprüden 1 Temmuz (yarın sabah) itibariyle araç geçişi başlayacak. Geçiş ücreti 90 TL olan köprüden bayram boyunca ise geçişler ücretsiz olacak.
KÖPRÜNÜN ÖZELLİKLERİ VE GENEL BİLGİLER
İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek.
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturuyor.
30 Mart 2013'tetemeli atıldıktan sonra yaklaşık 39 ayda tamamlanandı.
252 metre kule yüksekliğine, 35,93 metre tabliye genişliğine, bin 550 metre orta açıklığına ve bin 682 metre uzunluğa sahip.
Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada
Kuş türlerinin yaşadığı "Hersek Lagünü" için kavisli yapıldı.
Tabiata ve biyolojik çeşitliliğe verilen önemi gösteren önemli yapılar arasında
Osmangazi Köprüsü'nün açılmasıyla Kocaeli'nin Gebze ve Diloavası ilçelerindeki sanayi yükünün azalması bekleniyor.
Toplam yatırım bedeli 9 milyar dolar.
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil), 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğunda olacak.
İzmit Körfezi'nde otomobille mevcut yol kullanılarak 2 saate yakın süren güzergah, köprü sayesinde 4 dakikada geçilebilecek.
Otoyolun tamamının, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 kilometre kısaltacak olmasının sağlayacağı avantajlar fizibilite çalışmalarında hesaplanırken, 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresinin 3-3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolartasarruf sağlanması öngörüldü.
Yap-işlet-devret modeliyle yapıldı.
Köprünün yapımında 8 bin işçi çalıştı.
Köprüden günlük 75.000 aracın geçmesi bekleniyor.
Köprüde 3+3 şerit ve 1+1 hizmet şeridi bulunuyor.
Köprünün en tartışılan noktası ise geçiş fiyatı oldu.
Son açıklanan bilgilere göre köprünün geçiş ücrete 90 TL olacak.
Yapımı ilk kez 1993`te gündeme gelen, Osmangazi Köprüsü, siyasi çekişmelerle ihale sürecinde kalmıştı.