Tüketici Hakları Derneği Diyarbakır Şube Başkanı Niyazi Kavar, Dicle Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi’nin (Dicle EDAŞ) faturalara yansıttığı kayıp kaçak bedelleri ile ilgili bilgilendirme yaptı.

Elektrik dağıtım şirketlerinin tüketicilerden aldıkları kayıp kaçak bedelinin hakka ve hukuka aykırı olduğunu belirten Kavar, vatandaşların, geçmiş dönemlerde ödedikleri kayıp kaçak bedellerini alabileceklerini söyledi.

Sadece Dicle EDAŞ’ın değil, Türkiye’deki bütün dağıtım şirketlerinin bu şekilde hareket ettiğini dile getiren Kavar, “DEDAŞ, başkasının yaptığı bir usulsüzlüğü dürüst tüketiciden almaya kalkıyor. Aslında sadece DEDAŞ değil, Türkiye’deki bütün dağıtım şirketleri bunu yapıyor. 2007’den beri bu uygulama sürüyor. Bir süre bunu faturaların üzerinde göstermiyorlardı. Sonra faturaların üzerinde göstermeye başladılar. Daha sonra tüketiciler bunu fark edip, şikâyet etmeye başladılar.” dedi.

Tüketiciler, geçmiş dönem harcamalarını gösteren belgeyi temin etmeli

Dernek olarak tüketicilere çağrıda bulunduklarını sözlerine ekleyen Kavar, tüketicilerin, bağlı bulundukları dağıtım şirketlerine başvurarak 'geçmiş dönemlerde yapılan harcamaların detayını gösteren belgeyi' temin etmeleri gerektiğini dile getirdi.

“Haksızlığı önlemek ve bu çerçevede hak aramak gerekiyor”

Bu belge ile kaymakamlıklara başvurulup, hakem heyetinden karar çıkarılması gerektiğini ifade eden Kavar, “Şu an itibariyle karmaşık bir durum var. DEDAŞ kendine göre bir taktik, bir savunma geliştirmiş. Tüketicilerin DEDAŞ’a başvurup, belge istemelerini engellemeye çalışıyor. Tüketiciler DEDAŞ’a ve DEPSAŞ’a başvursunlar. Bu belgeleri istesinler. Şu an itibariyle bir haksızlık, hukuksuzluk var. Bunu önlemek ve bu çerçevede hak aramak gerekiyor. Haksızlığa uğradığını düşünen insanların, hukukun gösterdiği yolla hak araması lazım. Tüketicilere bunu tavsiye ediyoruz.” şeklinde konuştu. (Hamza Adiyaman/M. Hüseyin Temel-İLKHA)