Bir kimse eşinden boşanacağına dair yemin ederse eşinden boşanmış olur. Ya da “eğer sen bunu yaparsan Allah`a yemin olsun ki seni boşarım” derse ve eşi de o söylediği davranışı yaparsa eşi kendisinden boşanmış olur. Fakat böyle bir durumda tamamen boşanma söz konusu olmaz.
Çünkü boşanma üç talak ile gerçekleşir. Eğer adam bu yeminini üç talaka değil de bir talak üzerinde yaparsa ya da sayı belirtmeksizin genel söylerse bir talak gerçekleşmiş olur. Bu durumda bu kişinin geriye iki talakı kalmış bulunur. Fıkıh âlimlerinin genel görüşü bu şekildedir.
İbnu Teymiyye cumhurun görüşüne muhalefet ederek talak üzerine yemin etmenin boşanmayı gerektirmediği ve normal yemin gibi kefareti verilmesi görüşüne gitti.