Memur-Sen ve Eğitim-Bir-Sen Gaziantep Şube Başkanı Ahmet Gök, vesayetçi, totaliter anlayışları muhafaza eden ve kendi değerlerimizle çatışan paradigmaların belirgin olduğu müfredat programları ile ideal birey ve bir nesil yetiştirmenin çok zor olduğunu vurguladı.
Özellikle yeni anayasa ve müfredat değişikliğine öncelik verilmesi gerektiğini söyleyen Gök, 27 Mayıs, 12 Mart, 12 Eylül, 28 Şubat darbelerinin izlerini ve darbecilerin zihniyetini taşıyan hukuk sistemi ve mevzuatın yeniden ele alınması ve darbe hukukuna ilişkin bütün izlerin silinmesi çağrısında bulundu.
Eğitimin bütün bir milleti ve ülkeyi ilgilendirmekte olduğunu belirten Gök, “Bu anlamda, eğitim sisteminin temel sorunlarına çözüm aramak ve bulmak konusunda çaba harcanmalı, sonuç alıcı adımlar atılmalıdır. Çünkü temel meseleler çözülmediği takdirde, pansuman tedaviler mesabesinden öteye gitmeyen ve gitmeyecek olan önerilerin, bizi asıl amaca götürmediği anlaşılmıştır.” dedi.
“Empatiyi hedefleyen bir müfredat değişikliği zorunludur”
Yeni anayasa tartışmalarının belli bir olgunluk düzeyinde sürmesinin sevindirici olduğunu ifade eden Gök, “Sadece temel eğitimde değil, yükseköğretim de dâhil, eğitim ve öğretimin her kademesinde demokrasilerde ve çoğulcu bir yapıda olmaması gereken ve gerçekte herhangi bir etki de oluşturmayan ideolojik endoktrinasyonun sona erdirilmesini amaçlayan çoğulcu düşünmeyi ve farklılıklara saygıyı, empatiyi hedefleyen bir müfredat değişikliği zorunludur.” değerlendirmesinde bulundu.
“Darbe hukukuna ilişkin bütün izler silinmelidir”
64`üncü Hükümet Programı`nda da yer alan eğitim konusu hakkında, gerekirse özel bir milli eğitim şurasının toplanması gerektiğini belirten Gök, yetkili sendika gibi eğitimin paydaşlarının katılımına açık olacak şekilde somut adımların ivedilikle atılmasını istedi.
Gök, “27 Mayıs, 12 Mart, 12 Eylül, 28 Şubat darbelerinin izlerini ve darbecilerin zihniyetini taşıyan hukuk sistemimiz ve mevzuatımız yeniden ele alınarak, darbe hukukuna ilişkin bütün izler silinmelidir. Antidemokratik süreçlerde ortaya çıkan mevzuatın ayıklanması işine bir an önce başlanmalıdır. Öncelikle anayasadan başlanarak, bütün mevzuat insan onuru merkezli, demokratik ilkeleri önceleyen bir anlayışla yeniden düzenlenmelidir.” çağrısında bulundu.
“Öğretmen atamaları ihtiyaç kalmayacak şekilde yapılmalıdır”
Şubat ayında 30 bin öğretmen ataması yapılmasının beklendiğini belirten Gök, “30 bin öğretmen ataması azımsanacak bir rakam olmamakla birlikte, öğretmen ihtiyacı dikkate alındığında bunun yeterli olmayacağı açıktır. Eğitim sistemindeki reformları kalıcı kılacak olan, okullarda boş ders kalmaması ve sınıflarda sadece kadrolu öğretmenlerin olmasıdır. Bunun nedenle, öğretmen ataması, imkânlar zorlanarak ihtiyaç kalmayacak şekilde yapılmalıdır.” ifadelerini kullandı.
“Karma dayatmasından vazgeçilmelidir”
Avrupa`da sorgulanan ve bilimsel araştırma sonuçlarıyla da yüzyılın pedagojik yanlışı olarak nitelendirilen karma eğitim mecburiyetine son verilmesi çağrısında bulunan Gök, “1739 sayılı Temel Eğitim Kanunu`nda yer alan, “Okullarda kız ve erkek karma eğitim yapılması esastır` ibaresi değiştirilmeli, karma eğitim dayatması yerine, demokratik, veliye ve öğrenciye seçme hakkı tanıyan bir düzenleme yapılmalıdır.” şeklinde konuştu.
“Telafi eğitimine hemen başlanmalıdır”
Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde devam eden çatışmalar sebebiyle ara verilmek zorunda kalınan eğitim-öğretim faaliyetlerine de bir an önce başlanması gerektiğini belirten Gök, “Güven ortamı tesis edilerek, öğretmenlerin görevlerinin başına dönmesi sağlanmalı, çatışmalar nedeniyle eğitim-öğretim hakkından mahrum kalan öğrenciler için telafi eğitimi verilmelidir. Özellikle 8`inci ve 12`inci sınıf öğrencilerine yönelik kapsamlı eğitimlere, süre gözetilmeksizin derhal başlanmalıdır.” diye konuştu. (İbrahim Koçyiğit- İLKHA)