Personel yetersizliği nedeniyle Kızıltepe merkez PTT’de verilen hizmete yaşanan sıkıntı, uzun kuyrukların oluşmasına sebebiyet veriyor. Saatlerce kuyrukta bekleyen bazı vatandaşlar ise kendilerine sıra gelmediği için işlem yapamayıp geri dönmek zorunda kalıyor.
Daha önce ilçede PTT merkez ile beraber 3 şubede hizmet verilirken, Koçhisar ile İpek mahallelerinde bulunan şubeler kapatılınca yük merkez ile çarşıdaki şubede kaldı. 6 ay önce yapılması planlanan numara sistemi ise halen yapılamadığı gözlemlendi.
Yaklaşık 300 bin nüfusluk ilçedeki merkez PTT’de para yatırma ve çekme işleminde tek personelin çalışmasının kendilerini mağdur ettiğini dile getiren vatandaşlar, kendilerine yapılanın eziyetten başka bir şey olmadığını söyleyerek tepki gösterdiler.
Konuyla ilgili PTT Mardin Başmüdürü Hüseyin Öztürk ise Merkez PTT’de ilçedeki yoğunluğun farkında olduğunu, sıkıntının personel eksikliğinden olmadığını personelin nitelik açısından sıkıntı yaşadıklarını belirterek atama yapıldığı takdirde takviye yapacaklarını söyledi.
Öztürk, Kapatılan şubelerin ise olaylarda zarar gördüğü ve güvenliklerinin sağlanmadığı işlem, hacimlerinin de düşük olması nedenleriyle kapatıldığını söyledi.
Kendisine sıra gelmediği için yarın tekrar gelmek zorunda kalacağını belirten vatandaşlardan Hamit Öztemel, “Bir saattir bekliyoruz sadece bir kişi çalıştığı için sıramız gelmiyor herhalde yarın tekrar gelmemiz gerekiyor.” diyerek yaşanan mağduriyeti dile getirdi.
“300 bin nüfusluk bir ilçedeki PTT’de bir eleman çalışıyor”
Para yatırmak için saatlerce beklediklerini aktaran Samim Alkan, “Kuyruğu görüyorsunuz vatandaş para gönderecek bir işlem için saatlerce kuyrukta bekliyorlar. 300 bin nüfusluk bir ilçede postanede bir eleman çalışıyor.” diyerek tepkisini dile getirdi.
Halil Bozkurt ise “Vatandaş E-Devlet şifresi alacak 5 saat sırada beklemesi lazım. İşlemi yapmasak işimiz aksıyor herhalde işlemi yapmadan geri döneceğiz.” diye konuştu.
Konuyla ilgili görüştüğümüz PTT Mardin Başmüdürü Hüseyin Öztürk, yaşanan mağduriyeti doğrulayarak atama yapıldığında takviye yapacağını söyledi.
Öztürk, “Merkezimizin iş durumuna göre bir normu var. Şu anda ilçenin memurluk normunda noksanlık yok ama personelin nitelik yaş ortalaması açısından sıkıntımız var. İlçenin normuna göre iki kişi fazlalık var. Oradaki arkadaşlarımıza bakıyorsunuz günlük işlem sayıları çok kapasitenin altında. Genç arkadaşlarımız olsa örneğin 500 işlem yerine bin işlem yapar. Ödeme dönemlerinde bir yoğunluğumuz oluyor farkındayız. İzin veya raporlu olan arkadaşlarımız da olabiliyor yoksa personel noksanlığımız yok. Malumunuz kayyum atamaları durdu oranın iş yoğunluğu bildiğim için atamalar açılsın gelen arkadaşlardan mutlaka takviye yapacağım.” şeklinde konuştu.
Öztürk, “Merkez ile beraber 3 şubemiz hizmet veriyordu ama malum olaylarda kapılarımız, camlarımız, Bankamatiklerimiz ve kameralarımız kırıldı. Güvenlik güçleri koruyamadı. Bide işlem hacimleri düşük olunca biz de İpek ile Koçhisar mahallelerindeki şubeleri kapatıp çarşı merkezindeki şube ile birleştirdik. Merkez ile çarşı merkezindeki şubemizle hizmet veriyoruz.” dedi.
Öztürk, hizmete giremeyen numara sisteminin ise işi yapacak firmadan kaynaklı olduğunu ve şu an mahkeme aşamasında olduğunu belirterek, bu sorunu da gidereceklerini söyledi. (Mehmet Aslan-İLKHA)