19`uncu Milli Eğitim Şûrası’nda alınan kararların bir an önce uygulanmasını beklediklerini belirten Memur Sen ve Eğitim-Bir-Sen Gaziantep Şube Başkanı Ahmet Gök, yeni eğitim-öğretim yılında eğitim alanındaki sorunlara kalıcı çözümlerin getirilmesi gerektiğini söyledi.

Yeni eğitim-öğretim yılının eğitim çalışanlarına ve  öğrencilere hayırlar getirmesini temenni eden Gök, İlke Haber Ajansına (İLKHA) yaptığı açıklamada, İlkokul 1, 2. ve 3. sınıflara da din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin konulmasını istediklerini belirtti.

Çözülmesi gereken sorunlar noktasında 2015-2016 eğitim-öğretim yılında birçok beklentilerinin olduğunu ifade eden Gök, “Bu hususta Ağustos ayındaki toplu sözleşme süreci ile bir barış ortamı sağlandı diye düşünüyorum. Eğitim çalışanlarımızda başta olmak üzere birçok alanda memurlarımız kazanımlar elde ettiler. Eğitim alanında nöbet görevine ücret, sınav görevlerinde ücret adaletsizliklerinin giderilmesi ve memurlar ile ilgili mesai saatinde cuma namazı düzenlemesi gibi birçok kazanım elde edildi.”dedi.

Birleştirici, kardeşlik çağrıları yapacak bir müfredata ihtiyacımız var

Değerler eğitimine önem verilerek kendi özüne bağlı bir neslin yetiştirilmesini istediklerini belirten Gök, “Eğitimin belli sac ayakları vardır. Öğretmen, öğrenci, okul ve müfredat. Bu bağlamda bunların tamamının ele alındığı düzenlemeler gerekiyor. Birleştirici, kardeşlik çağrıları yapacak bir müfredata ihtiyacımız var. Tüm bunların önümüzdeki yıl içerisinde sorun olmaktan çıkacağını temenni ediyoruz. İnsanımızın sahip olduğu ahlaki ve toplumsal değerlerin, müfredatın yeniden belirlenmesi noktasında öncelikle göz önüne alınması elzemdir.”şeklinde konuştu.

Karma eğitim dayatmasına bir düzenleme yapılmalıdır

Karma eğitim mecburiyetinin kaldırılması noktasında Milli Eğitim Bakanlığı'na bazı önemli başlıklar altında çağrıda bulunduklarını belirten Gök, “1739 sayılı Temel Eğitim Kanunu'nda yer alan, 'Okullarda kız ve erkek karma eğitim yapılması esastır' ibaresi değiştirilmeli, karma eğitim dayatması yerine, demokratik, veliye ve öğrenciye seçme hakkı tanıyan bir düzenleme yapılmalıdır.”dedi.

Öğretmen açığı tamamen kapatılmalıdır

37 bin öğretmen ataması henüz gerçekleştirilmiş olmasına rağmen, öğretmen ihtiyacı dikkate alındığında bunun yeterli olmadığını belirten Gök, “Eğitim sistemindeki reformları kalıcı kılacak olan, okullarda boş ders kalmaması ve sınıflarda sadece kadrolu öğretmenlerin olmasıdır. İmkânların zorlanarak, öğretmen açığı tamamen kapatılmalıdır.”diye konuştu.

Okullarda eğitim gören öğrenci başına bütçe verilmesi gerekir

Okul yöneticilerinin eğitim liderliği yapmalarının önündeki en büyük engelin okulların bütçe sorunu olduğuna vurgu yapan Gök, “Devlet okullarındaki maddi sıkıntıların önüne geçilmesi için bu okullarda eğitim gören öğrenci başına bütçe verilmesi gerekir. Yani öğretmen ve okul idaresini zaman zaman karşı karşıya getiren bir sorun, Bu soruna da çözüm getirilmelidir. Öğrenci velisi ile okul idaresi karşı karşıya getirilmemelidir.” dedi. 

“Değerler eğitimine öğretim programlarında etkin bir şekilde yer verilmesi gerekiyor”

İlkokul birinci, ikinci ve üçüncü sınıflara da din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin konulmasını istediklerini belirten Gök, Ortaokulda hafızlık eğitimi alacak öğrenciler için ara verme süresinin bir yıldan iki yıla çıkarılmasını da talep ederek, Eğitim-Bir-Sen olarak taleplerini şu şekilde sıraladı:

“Alkollü içki ve kokteyl hazırlama dersinin kaldırılması,

-İlkokul 1, 2 ve 3. sınıflara da Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin konulması,

-Ortaokulda hafızlık eğitimi alacak öğrenciler için ara verme süresinin 1 yıldan 2 yıla çıkarılması ve ara verilen sürelerde öğrencilere dışarıdan sınav hakkı verilmesi,

-Değerler eğitimine öğretim programlarında etkin bir şekilde sarmallık anlayışla yer verilmesi,

-Osmanlı Türkçesinin Anadolu İmam Hatip Liseleri ve Sosyal Bilimler Liselerinde zorunlu, diğerler liselerde ise seçmeli ders olarak okutulması,

-Ortaokullarda 5, 6 ve 7. sınıflarda birer saat rehberlik dersinin konulması.”  (İbrahim Koçyiğit- İLKHA)