Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Tayfun Acarer, Türkiye'de 72 milyona yakın mobil telefon abonesinin bulunduğunu anımsatarak, BTK`nın tüketicileri korumaya yönelik birçok düzenleme ve uygulama yaptığını söyledi.
Açık hatların azaltılmasına yönelik yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Acarer, " BTK tarafından tüketicilerin bilgisi dahilinde olmayan ve kendi adlarına açılan mobil hatların sayısını öğrenme imkanının sağlanmasını temin etmek ayrıca tüketicinin mobil cep telefonu aboneliği olup olmadığı aranmaksızın kendi bilgileri dışında açılan hatları öğrenebilmelerine imkan tanıyanmobil hat sorgulama hizmeti başlatıldı” diye konuştu.
"e-Devlet`ten sorgulanıyor"
e-Devlet şifresine sahip veya e-imza, mobil imza sahibi olan kişilerin www.turkiye.gov.tr adresi üzerinden kimlik numarasıyla eşleşen üzerine kayıtlı mobil hatları öğrenebildiklerine dikkati çeken Acarer, şöyle konuştu:
"Uygulama üzerinden talebini gerçekleştiren abonenin, üzerine kayıtlı bulunan hatları görebilmesi için cep telefonuna gelen şifreyi, sayfadaki ilgili yere girmesi gerekiyor. Böylece, kişisel bilgi kapsamına giren hat bilgilerinin başkası tarafından sorgulanması engellenmiş oluyor.”
"15 milyondan fazla sorgulama yapıldı"
Mobil hat sorgulama hizmetinin 2013'te başlatılmasıyla abonelerin yoğun talep gösterdiğini belirten Acarer, "2013 yılında 4,3 milyon, 2014 yılında 6,9 milyon ve 2015 yılının 5 ayında 3,9 milyon olmak üzere toplamda 15,2 milyon mobil hat sorgulaması yapıldı. Sorgulamada kişilerin üzerine bilgisi ve haberi olmadan kaydedilen mobil hatlar çıkabiliyor. Bir vatandaşımız yaptığı sorgulamada, bilgisi olmaksızın üzerine 264 adet mobil hat kaydedildiğini tespit etti, bunu görünce şok oldu" dedi.
"Bu hatlar ücretsiz kapatılabiliyor"
Acarer, "Mobil Hat Sorgulama Sayfasında üzerlerine kayıtlı bulunan hatları öğrenebilen aboneler, bilgileri haricinde açılan hatları ilgili operatör bayileriyle irtibata geçerek ücretsiz olarak bu hatları kapatma imkanına sahiptir" dedi.