Diyarbakır Altındağ Medresesi`nde İslami ilimlerini tamamlayan 10 âlime düzenlenen törenle icazetleri verildi.

Özel bir düğün salonunda düzenlenen törene Âlimler ve Medreseler Birliği (İTTİHAD) Genel Sekreteri Molla Muhammet Özer, Altındağ Medresesi Müderrisi Zeynelabidin Çiçek, kanaat önderleri, akademisyenler ve medrese öğrencileri katıldı.

Rıfat Ablay`ın Kur`an-ı Kerim tilavetiyle başlayan tören, kaside seslendirmeleriyle devam etti.

İcazet töreninde konuşan Molla Muhammed Özer, İslami eğitim tarihi içinde önemli bir yere sahip olan medreselerin, İslam âlimi yetiştiren önemli kurumlar olduğunu söyledi.

 “Medreseler topluma yön verdiler”

Medreselerde âlim ve âlime yetiştirmenin öncelikli hedefler arasında yer alması gerektiğini belirten Molla Özer, “Hiç şüphesiz bu eğitim yuvalarımız tarih boyunca önemini muhafaza etmiştir. Topluma yön verdiler ve cehaletle mücadele ettiler. Ancak ne yazık ki, günümüzde medreselerimiz istenilen seviyede değiller. Yüzyıllardır devam eden medrese kültürümüze sahip çıkmak zorundayız. Medreselerimizde topluma yol gösteren, halkla iç içe olan, örf ve adetleri göz önünde bulunduran âlim ve âlimeler yetiştirmeyi en mühim hedefimiz haline getirmeliyiz.” dedi.

“Âlimler, ümmet arasındaki ihtilafları kaldırmak için çalışmalar yapmalı”

Medreselerde yetişen âlimlerin, Müslümanlar arasında ihtilaflara yol açan belirsizlikleri ortadan kaldırma yolunda çalışmalar yapmasının önemli olduğunu söyleyen Molla Özer, şu ifadeleri kullandı:

“İslam ümmetini kemirip bitiren İhtilaf hastalığıyla baş edebilmek için medreselerimiz sadece ilmi dersler vermemeli, ümmettin güncel sorunlarına da çözümler üretmelidirler. Halkımızın danışarak fikir soracağı ilk mercii olmalıdırlar. Müslümanların çözüm bekleyen sorunlarına cevap vermek için ilmi araştırmalar ve günümüz meselelerine çözüm üretmek için ortak çalışmalar yapmalıdırlar. Ayrıca insan medreselerde okutulan İslami ilimlerin yanında fenni ilimleri de yaygınlaştırmak ve yeni müfredatlar hazırlamak gerekiyor. Bunun için Kur`an kursu, okul ve üniversite gibi ilim yuvalarını açıp yaygınlaştırmak, bu gibi yerleri desteklemek gerekir.”

“Bediüzzaman döneminde medrese ilimleri ortadan kaldırılmak istendi”

Araştırmacı Maruf Ekinci ise, Bediüzzaman Said-i Nursi dönemindeki bazı ilmi yeniliklerden bahsederek, “Bediüzzaman Said-i Nursi döneminde medrese ilimleri ortadan kaldırılmak istendi. Kitapların yer altına saklandığı bir dönemde artık nasıl sorusu yerine niye sorusu sorulur. Her tarafta dinsizliğin yayılıp, okul ve üniversitelere girdiği dönemde Beddiüzzaman, olayın sebep kısmı üzerinde durdu. Çünkü ümmet buna muhtaçtı. Fen ve felsefeden gelen şüphe başladığı için İslam ümmeti sorgulamaya başladı. Namaz, oruç ve zekâtın neden yapıldığı çok yazılıyordu ama niye sorusu cevap bulmamıştı.” ifadelerini kullandı.

Konuşmaların ardından âlimlere kanaat önderleri tarafından icazetleri verildi. (Hamza Adiyaman/Ali Fidancı-İLKHA)