Van Ticaret ve Sanayi Odası (VANTSO) tarafından düzenlenen “Şirketlerde Markalaşma ve Kurumsal Yönetim” seminerine vatandaşların yoğun ilgi göstermesi dikkat çekti.

Türkiye Özel Öğretim Kurumları Federasyonu ve Türkiye Markalar Birliği Başkanı Halil Çil, şirketler kriz yönetimi, şirketlerde markalaşma ve kurumlar üzerine yaklaşık 3 saat süren bir sunum yaptı.

“Markalaşmak kolaydır ancak bunu sürdürebilmek zordur”

Şirketleri yönetmenin kolay ancak bir o kadar riskli olduğun belirten Çil, “Eğer bir şirkette işler kötüye gidiyorsa orada bir yönetim boşluğu var demektir. Bunun için acil ve kolay çözümler üretmek gerekir. Nelerin ters gittiğini ve nerede hata yapıldığının tespiti ancak doğru analizlerle ortaya çıkar. Değişim insanın kendisinde başlar. Yanı başımızda hepimiz için fırsatlar vardır ama bunu fark etmemiz gerekir. Markalaşmak kolaydır ancak bunu sürdürebilmek zordur. Bir markanın sürdürülebilir olması için mutlaka sahip olduğu değerlere çok dikkat etmesi gerekir. Kişiler ya da kurumlar isterse hedefledikleri şeyleri başarabilirler. Bunun için çok çalışmak en önemli kuraldır.” ifadelerini kullandı.

Çeşitli örneklerle sunumunu sürdüren Çil, markalaşmanın önemine vurgu yaptı. Bir markanın bulunduğu yöreye göre şekillenmesi gerektiğini söyleyen Çil, “Marka bulunduğu ülkeye, yöreye göre alternatifler geliştiriyor.” şeklinde konuştu.

Program sonunda katılımcılarla 20 dakikalık İngilizce eğitimi de yapan Halil Çil, Van’da bu kadar ilgi gördüğü için de memnuniyetini dile getirdi. (İLKHA)