Asya ile Avrupa yakasını, denizin altından karayolu ile bağlayacak Avrasya Tüneli`nin Paydaşlar ile Danışma Süreci Raporu`na göre, tünel sayesinde, Tarihi Yarımada içindeki trafik yoğunluğu ve Haliç boyunca trafik akışı yaklaşık yüzde 30 azalacak.
Ulaştırma Bakanlığı Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğünün (DLH) İstanbul Boğazı Karayolu Geçiş Projesi için ``Yap-İşlet-Devret`` modeliyle açtığı uluslararası ihaleyi, 30 Haziran 2008 tarihinde Türk-Kore Ortak Girişimi kazandı. Girişim, daha sonra, Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ) ismini alarak çalışmalarına başladı.
Avrasya Tüneli Projesi, İstanbul Boğazı`nın deniz tabanının altında, İstanbul`un Avrupa ile Asya yakasındaki sahilleri arasında kalan 5,4 kilometre uzunluğunda karayolu tüneli ile toplam 9,2 kilometre uzunluğundaki mevcut yolların tünele girişlerini sağlamak üzere genişletilmesinden oluşacak. Yol güzergahı toplam 14,6 kilometre olacak.
Buna göre, proje, İstanbul`un kültürel miras açısından uluslararası öneme sahip ana alanları niteliğindeki UNESCO Dünya Mirası Alanı`nın dört merkez bölgesi yakınında trafiği azaltacak.
Özellikle, Sultanahmet Camisi, Ayasofya Müzesi ve Topkapı Sarayı dahil olmak üzere Kennedy Caddesi`ndeki trafik akışında dikkate değer azalmalar meydana gelecek. Bu yollarda, sabah en yoğun saatlerindeki azami akış Galata Köprüsü`ne kadar olan bölümde yüzde 28, köprüden sonra yüzde 17 azalacak.
Bu trafik modeli, Haliç`i aşan Galata ve Atatürk köprüleri üzerinde de yüzde 7-10 arası azalma öngörüyor. Trafik, Theodosian Kara Surları`nın hemen dışında devam eden çift yönlü ana yol niteliğindeki 10. Yıl Caddesi üzerinde de azalacak.