Bitlis`in 63 yılık Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi okulunun öğrencileri, son yıllarda teknolojik olarak da gelişen atölyelerinde ürettikleri eğitim gereçleriyle, Bitlis ve ilçelerindeki okullara hizmet ediyor.

Okul değil sanki fabrika

Bitlis`te 1949 yılında eğitim öğretime başlayan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi atölyesinin makine ve ekipman bakımından zenginleşmesiyle fabrika gibi çalışmaya başladı.                                  

Öğrencilerin atölyelerde üretimini yaptığı masa ve sıralar başta olmak üzere diğer eğitim gereçleri, Bitlis başta olmak üzere ilçelerdeki okullara da hizmet veriyor.

Okul Müdürü Cengiz Taşçı, gazetecilere yaptığı açıklamada, okulun yenilenen teknolojisiyle hem üretim yaptığını hem de öğrencilerin mesleki becerilerini geliştirerek onlara para kazandırdığını söyledi.

Hem eğitim görüyorlar hem de para kazanıyorlar

Geçtiğimiz dönem okulun cirosunun 800 bin TL olduğunu sözlerine ekleyen Taşçı, 50 bin TL öğrencilere katkıda bulunduklarını ifade etti.

Taşçı, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “2014-2015 eğitim ve öğretime 400 öğrenciye 35 öğretmen ile eğitim vermekteyiz. Bu eğitim çalışmalarında İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzün okulumuza vermiş olduğu siparişlerle öğrencilerimiz hem eğitim ve öğretimlerini geliştirmekte hem de okullarımızın donanım ihtiyaçlarını karşılamaktadırlar. 2014 yılında 800 bin TL ciro elde ederken, bunun 50 bin TL`sini ise öğrencilerimize katkı olarak sunduk. Öğrencilerimiz bu şekilde aile bütçelerine katkı sunarken, aynı zamanda eğitimlerinin yanında mesleklerini de geliştirdiler. Şu an civar illerin okullarının ve diğer resmi kurumların donatılarını üretebilecek makine ve ekipmana sahip durumdayız.”

Bitlis`te sanayi kuruluşlarının eksikliğinin öğrencileri olumsuz etkilediğini belirten Taşçı, “Öğrencilerimiz okulumuzun bu imkânı ile hem gelecekte birer usta olabilecekler hem de kendilerine olan özgüvenleri artarak geleceğe daha iyi bir şekilde hazırlanacaklardır. İlimizde maalesef sanayi kuruluşlarının eksikliği nedeniyle öğrencilerimiz mezun olduklarında mesleklerini geliştirecek ve birebir icra edecek yeterli imkanlar bulamıyorlar. Bu da hem öğrencilerimize, hem de kalifiye elaman anlamında büyük bir dezavantajdır.” diye konuştu.  (Şükrü Tontaş-İLKHA)