Girişimlerin sahip olduğu yenilik becerisi aynı zamanda ülkelere de rekabetçi üstünlük kazandırmaktadır. Bu bağlamda 2010-2012 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde Avrupa ülkeleri arasında Almanya en yenilikçi ülke olarak göze çarparken, Türkiye yüzde 48,5 yenilikçi girişim oranı ile 28 ülkeli Avrupa Birliği ortalamasına yaklaştı.
Yenilikçi girişimlerin oranı 2010-2012 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde yüzde 48,5 oldu.
Ürün, süreç, pazarlama ve organizasyon yeniliği olarak adlandırılan dört temel yenilik türüne göre girişimlerin yüzde 34,7’si pazarlama yeniliği, yüzde 31,7’si organizasyon yeniliği, yüzde20,4’ü süreç yeniliği, yüzde 17,7’si ise ürün yeniliği yaptı.
Karar alma sürecinde yeni yöntemlerin kullanımı organizasyon yeniliğinde ilk sırada
Girişimlerin 2010-2012 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde uyguladıkları organizasyon yeniliği faaliyetleri arasında ilk sırayı yüzde 82,9 ile iş sorumlulukları ve karar alma sürecinde yeni yöntemlerin kullanılması aldı. Bunu yüzde 68,1 ile organizasyon süreci için yeni iş yöntemleri ortaya koymak, yüzde 22,9 ile diğer girişimler veya kamu kuruluşları ile işbirliği, ortaklık, taşeronluk vb. yollarla yeni yöntemlerin kullanılması takip etti.
Pazarlama yeniliğinde fiyatlandırma teknikleri daha yoğun kullanıldı
Girişimlerin 2010-2012 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde uyguladıkları pazarlama yeniliği faaliyetleri arasında ilk sırayı yüzde 58,6 ile mal ve hizmetlerin fiyatlandırmasında yeni yöntemlerin kullanılması aldı. Bunu yüzde 55,9 ile ürün tanıtımı için yeni ortam veya reklam tekniklerinin kullanılması, yüzde 55,7 ile ürünün tasarımı veya ambalajının estetiğinde önemli değişiklik yapılması ve yüzde 41,8 ile yeni bir satış veya dağıtım yönteminin uygulanması takip etti.
Girişimlerin 2010-2012 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde uyguladıkları pazarlama yeniliği faaliyetleri arasında ilk sırayı yüzde 58,6 ile mal ve hizmetlerin fiyatlandırmasında yeni yöntemlerin kullanılması aldı. Bunu yüzde 55,9 ile ürün tanıtımı için yeni ortam veya reklam tekniklerinin kullanılması, yüzde 55,7 ile ürünün tasarımı veya ambalajının estetiğinde önemli değişiklik yapılması ve yüzde41,8 ile yeni bir satış veya dağıtım yönteminin uygulanması takip etti. (İLKHA)