Bursa Büyükşehir Belediyesi Şehirlerarası ve Uluslararası Otobüs Terminali’nde Ocak ayında faaliyete geçen ‘Terminal Kontrol Merkezi’ne bağlı 64 kamera ile yapılan takip sonucu yolcu şikâyetlerinin başında gelen çığırtkanlığa son verildi.

Terminalde yıllardır yolcuların şikâyetçi olduğu ve ‘çığırtkanlık, ayakçılık, kellecilik’  gibi isimlerle anılan yolcu yönlendirme uygulamaları Burulaş’ın 2014 yılında temellerini attığı ‘Terminal Kontrol Merkezi’ projesi ile son verildi. Ocak ayından itibaren faaliyete geçen proje ile terminale 10’u hareketli ve zoom yapabilen yüksek çözünürlüklü, 30’u sabit ve 24’ü otomasyon sisteminde olmak üzere terminale toplam 64 kamera yerleştirildi.

Görüntüler Terminal Kontrol Merkezi’nde 7 gün 24 saat esasına dayalı olarak kayıt altına alındı. Yolcuları zorla kendi peronlarına yönlendirip, bilet kesmeye çalışarak seyahat özgürlüğünü kısıtlayıcı tavırlar sergileyen çığırtkanlar, tek tek tespit edildi. Bu yolla hem yolcuların özgürlüğünü kısıtlayan hem de diğer firmalara karşı haksız rekabete yol açtığı belirlenen çığırtkanlar ve bağlı oldukları firmalara zabıta ve maliye ekipleri tarafından cezai işlem uygulandığı öğrenildi.

Terminalin teknolojik alt yapısının tamamen yenilendiğini ve teknolojik imkânları müşteri memnuniyeti için en iyi şekilde kullandıklarını belirten BURULAŞ Genel Müdürü Levent Fidansoy, “Uygulamanın hayata geçtiği son bir ayda Terminal Kontrol Merkezi’nin de desteği ile Bursa Şehirlerarası ve Uluslararası Otobüs Terminali, daha huzurlu ve modern bir terminale dönüştü. Yine zabıta ekipleri ve Maliye denetmenlerince belirsiz zaman aralıklarında şehirlerarası otobüsler durdurularak bilet kontrolü yapılıyor. Bu uygulama ile terminalde herhangi bir yazıhaneye bağlı olmaksızın peronlar bölgesinde veya iç alanda yolcuları direk olarak, otobüse yönlendiren kişilerin yaptığı haksız kazancın da önüne geçildi. Uygulamadan yolcular kadar haksız rekabetin önlenmesi sayesinde firmalar da memnun.” Dedi.  (İLKHA)