Ağrı İl Milli Eğitim Müdürü Hatem Dursun başkanlığında Eğitim Öğretimden Sorumlu Müdür Yardımcısı İshak Hasanoğlu, şube müdürleri; ilçe milli eğitim müdürleri ile ilçelerde eğitim öğretimden sorumlu şube müdürleriyle geniş kapsamlı bir toplantı yapıldı.

Toplantıda, il merkez ve ilçelerin TEOG ve YGS-LYS’de gösterdiği başarı ve bu başarının Türkiye ortalamasına oranı ayrıntılı tablolarla gösterildi. ilçeler bazında ders ders başarı analizlerinin yapılığı toplantıda, başarıyı arttırmak için alınması gereken tedbirler enine boyuna tartışıldı ve bir yol haritası çizildi.

Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü salonunda yapılan toplantıda konuşan İl Milli Eğitim Müdürü Hatem Dursun,  “Biz kimseyi kimseyle kıyaslamıyoruz. Her ilçeyi, her okulu kendi içinde, bulunduğu konuma göre değerlendiriyoruz. Taşıma merkezi bir okulumuzu il merkezindeki başka bir okulla kıyaslamamız zaten doğru olmaz. Okullarımız adeta kendileriyle yarışıyor. Bizim yapmak istediğimiz her okulumuzda başarıyı kendi ölçeğinde makul seviyede yükseltmektir. Çocuklarımıza destekleme ve yetiştirme kursları ve diğer bireysel çabalarla ulaşabilmek ve onların ellerinden tutarak bir üst basamağa yükselmelerine yardımcı olmaktır, temel hedefimiz. Bu anlamda değerli arkadaşlarım, yetiştirme kurslarını çok etkili şekilde kullanalım, aile ziyaretleri yapalım, bireysel bazda bazı sorunlar yaşayan çocuklarımızın sorunlarına eğilelim, tabi ki önce eğitim sonra da kaliteli bir öğretime ulaşma çabalarımızı arttıralım.” dedi.

Dursun’un konuşmasının ardından uzun ve kısa vadede yapılması gereken çalışmaların tartışıldığı toplantıda, Milli Eğitim Müdür Yardımcısı İshak Hasanoğlu tarafından kıyaslamalı başarı grafikleri üzerinde sunum yapıldı.

Temel Eğitimden Sorumlu Şube Müdürü Kutbeddin Kaya tarafından önce ortaokul müdür ve müdür yardımcılarıyla daha sonra da ortaokulda görevli Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, İngilizce ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleriyle üçer saatlik altı toplantı yapılarak TEOG ile ilgili çok kapsamlı değerlendirmelerde bulunulduğu belirtildi.

Okulların ders ders başarı analizleri yapıldığını, geçmiş yıllardan bugüne okulun hangi derste nasıl bir başarı gösterdiği tablolarla sunu şeklinde verildiğini, her branştan ayrı ayrı günlerde toplantıya katılan öğretmenlerden II. TEOG için hedefler alındığını, öğretmenlerin de çokça söz hakkı aldığı toplantılarda başarıya götüren yöntem-teknikler üzerinde tartışmalar yapıldığını, aynı branştan öğretmenler meslektaşlarıyla tecrübe ve bireysel başarıya ulaşma noktasında görüş alışverişinde bulunduklarını ve öğretmenlerden 2014-2015 eğitim öğretim II. dönem hedeflerinin, başarıyı değerlendirme ve yükseltme komisyonlarının okullarda daha etkin hale getirilmesi kararının da alındığı ifade edildi. (İLKHA)