Mardin Dernekleri Federasyonu (MARDİNFED), 5-8 Şubat tarihleri arasında, “Dinlerin ve Dillerin Şehri Mardin” ismiyle İstanbul’da Mardin tanıtım günleri düzenleneceğini duyurdu.
Konuyla ilgili Mardin Dernekleri Federasyonu (MARDİNFED) Genel Başkanı İbrahim Biter tarafından yazılı açıklamada, “5-8 Şubat tarihleri arasında yapacağımız “Dinlerin Ve Dillerin Şehri Mardin” tanıtım günleri ile İstanbul’daki insanlara anlatmak, tanıtmak, sosyal, kültürel ve ekonomik anlamda katkı sağlamakla birlikte sevgi köprüleri kurmayı amaçlıyoruz.” dedi.
Mardin Tanıtım Günleri’nin inanç, tarihsel ve kültürel zenginliklerin yanında yemek kültürünün tanıtılması açısından çok önemli olduğunu ifade eden Biter, “Mardin’in dışarıda Türkiye’de ve Dünya’da gerçek manada tanıtılması, bu etkinliklerin Mardin’in marka değerini yükseltmek, tarımsal ve hayvansal ürünlerle birlikte organize sanayi bölgesindeki sanayici, ticaret ve hizmet sektöründeki ürünler için yeni pazarlar oluşturmak, firmaların kurumsal kimliklerini güçlendirmek hedefimiz olacaktır.
Mardin, Türkiye genelinde birçok şehirden inanç, tarih ve kültür turizmi anlamında daha fazla değere sahiptir. Marka şehri tanıtmak ve turizm potansiyelini pazarlamak öncelikli hedefimiz olacaktır. Dinlerin ve dillerin şehri geçtiğimiz yıllara göre daha fazla turist almaya devam ediyor, amacımız bu sayıyı her yıl daha yukarıya çıkartmak olacaktır.” ifadelerini kullandı.
Tanıtım günleri ile ilgili yapılan çalışmaları da paylaşan Biter, “Billboardlarda, metrobüslerde, otobüslerde, metroda, sokaklarda, caddelerde, köprülerde her yerde Mardin’i anlatacağız. Avrupa Kültür Başkenti İstanbul’a, medeniyetlerin kadim şehri Mardin’i taşıyacağız. İnsanların Feshane’ye gelip buram buram Mardin havasını teneffüs etmesi, Mardinlilerin memleket hasretini gidermesi, bizleri mutlu ve memnun edecektir.” şeklinde belirtti.
Mardin’in tarihi yerlerini de tanıtacaklarını ifade eden Biter, “Barışın ve medeniyetin başkenti Mardin Ulucamii, Kasımiye Medresesi, Zinciriye Medresesi, Dara Harabeleri, Deyrulzafaran Manastırı, Mor Gabriyel Manastırı ve birçok değere sahip zenginlikleri Türkiye’yi aşmış, artık uluslararası düzeyde tanıtılması gerekmektedir.
Mardin’in tarihi ve turistik mekanlarının yanında üretilen mahsulleri tanıtmak ve pazarlamak ekonomik anlamda geri dönüşümü şehre yansıtmak ancak bu tanıtımlar sayesinde gerçekleşebilir. Bu avantajı kullanarak marka şehrin ve ürününün marka değerine yeni değerler katacaktır.” dedi. (İLKHA)