Diyarbakır ve çevresinde dün akşam olumsuz hava şartlarından dolayı arızalanan elektrik hatlarından dolayı mağdur olduklarını belirten Diyarbakırlılar, DEDAŞ arızaya ulaşmak için her yolu denediklerini ancak hiçbir yetkililere ulaşamadıklarını söylediler.
Diyarbakır`ın birçok yerinde bulunan elektrik hatlarının eski olduğunu ve çıkan bir fırtınada bu hatlardan kaynaklı olarak saatlerce elektriklerin kesildiğini belirten vatandaşlardan Fırat H, arızayı bildirmek için kendilerine verilen 444 80 86 numaralı telefonu aradıklarını ancak bu telefona da kimsenin bakmadığını dile getirdiler.
Telefonun bilinçli olarak açık bırakıldığını savunan Fırat H., tam bir buçuk saat boyunca aralıksız olarak verilen numarayı aradığını ancak telefonun meşgul çaldığını söyledi.
Konu ile ilgili olarak kendileriyle görüştüğümüz DEDAŞ personeli ise telefonlara bakmamak gibi bir durumun söz konusu olamayacağını belirterek, 6 ile bakan DEDAŞ çağrı merkezinde aşırı bir şikâyet yoğunluğunun biriktiğini, personelin bu yoğunluğa yetişmekte sıkıntı yaşadığını söyledi.
Arıza bildirimi için verilen telefonunun hat kabul kapasitesinin 60 olduğunu ve bunun üzerindeki aramalarda hattın meşgul uyarısı verdiğini belirten yetkili, personel sayılarının yetersiz olduğunu bu konuda kurumun özellikle bu tür olağanüstü halleri göz önünde bulundurarak personel artırımına gitmesinin daha doğru bir adım olacağını ve bu sorunların önüne geçebileceğini söyledi. (İLKHA)