Antalya`da ikinci gün grup görüşmelerinin devam ettiği 19. Milli Eğitim Şurası`nda Eğitimciler Birliği Sendikası`nın (Eğitim Bir-Sen) karma eğitim zorunluluğunun kaldırılması yönündeki önerisi komisyon tarafından gündem dışı olduğu için kabul edilmedi.

Önerinin komisyon tarafından kabul edilmemesine tepki gösteren Diyarbakır`daki sivil toplum kuruluşu (STK) temsilcileri, karma eğitim sisteminin zorunluluğunun kaldırılması gerektiğini belirttiler.

“Eğitim sistemimizde yaşanan sorunlara ciddi çözümler bulamıyoruz”

Diyarbakır`da eğitim ve kültürel alandaki faaliyetlerine devam eden İkra Eğitim Derneği (İkra-Der) Başkanı Murat Arslan, “Eğitim sorunu Türkiye`de hala en büyük sorunlardan biri olmaya devam etmektedir. Eğitim sistemimizde yaşanan sorunlara ciddi çözümler bulamıyoruz. Karma eğitim de bu ülkede eğitim camiasının en büyük sorunlarından bir tanesidir. Acilen çözüme kavuşturulması gereken bir sorundur. Gençleri, eğitim alanında olumsuz yönde etkileme hususu birçok eğitimci ve araştırmacı tarafından dile getirilmesine rağmen bu konunun Milli Eğitim Şurası`nda gündeme dahi alınmaması büyük bir talihsizliktir.” dedi.

“Karma eğitim zorunluluğu kaldırılsın”

Hükümetin, karma eğitim sorununu acilen gündemine alması gerektiğini kaydeden Arslan, “Eğitim sistemimiz Cumhuriyet tarihinden bu yana sürekli ideolojik yaklaşımlarla ele alınmaktadır. Eğitimin ideolojiden arındırılarak özellikle toplumumuzun değerleriyle barışık, öz kültürüne uygun hale getirilip ele alınması gerekiyor. Allah, kadını ve erkeği ayrı fıtratta yaratmıştır. İlgi alanları, yetenekleri, kabiliyetleri ve ruh dünyaları farklıdır. İki ayrı özelliğe sahip insanların aynı ortamda eğitim alması ciddi sorunlar doğurmaktadır. Bugün karma eğitimin açmış olduğu tahribata baktığımız zaman özellikle okullarda ciddi sorunlar yaşanmaktadır. Bu, ciddi anlamda üzerinde durulması gereken bir konudur. Karma eğitim zorunluluğu kaldırılmalıdır. Hükümetin bunu gündemine alması, sivil toplum kuruluşlarının da bu hususlarla alakalı gerekli girişimlerde bulunmalıdır.” ifadelerini kullandı.

“Batı, karma sistemden başarılı sonuç alamayınca bundan vazgeçmiştir”

Karma eğitimin İslam toplumunun benimsediği bir eğitim modeli olmadığını kaydeden İmam Hatipler Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Kasım Akgönül ise “Halk, karma eğitimi kabul etmemiştir ve kabul etmeyecektir. Çünkü karma eğitim yıllardır Türkiye`yi daha geriye götürmüştür. Bu sistem, İslam toplumunun benimsediği bir sistem değildir. Kız öğrenciler ile erkek öğrenciler aynı sınıflarda kendilerini rahatla ifade edemezler. Batı, onlarca yıl karma eğitim sistemini uygulamış, başarılı bir sonuç alamayınca bundan vazgeçmiştir. İngiltere, Belçika ve Finlandiya gibi Avrupa ülkeleri kız ve erkek çocuklara ayrı okullarda eğitim vererek onların başarılı bir duruma geldiklerini tespit etmiştir. Geldiğimiz nokta itibari ile karma eğitimin karartma eğitimi olduğunu çok rahat söyleyebiliriz.” şeklinde konuştu. (Hamza Adiyaman/Emrah Deniz-İLKHA)