İZMİR - Ege Evden Eve Taşımacılar Derneği Başkanı Hasan Aşkın, evini taşıyacak olan vatandaşlara, kaliteli ve güvenli taşımacılık hakkında bilgiler verdi. Taşımacılık konusunda İlke Haber Ajansına (İLKHA) konuşan Aşkın, firmaların yetki belgesi, sözleşme ve sigorta gibi hususlarına dikkat edilmesi gerektiğini belirtti.
“Çalışacağınız firmanın K3 yetki belgesinin olup olmadığını sorun!”
Öncellikle taşımacı firmaların, yetkili olup olmadığına bakılması gerektiğini belirten Aşkın, “Kaliteli bir taşımacılığın olması için muhatap olacağınız ya da çalışacağınız firmanın K3 yetki belgesinin olup olmadığını sormanız lazım. K3 belgesi; Ulaştırma Bölge Müdürlüğünün kara taşımacılık noktasında sınıflandırma yapıldığını ve her sınıfın sadece kendi işini yapabileceğini gösteren resmi belgedir. K3 belgesi sahibi olanlar sadece ev eşyası ve ofis eşyası taşımayla yetkilidir. Yetki belgesi olmayan; alt yapısı, ofisi, sigortası yok demektir. Dolayısıyla öncellikli olarak böyle bir firmanın resmi olarak böyle bir donanımının olup olmadığını sormak gerekiyor.” dedi.
“Firmayla mutlaka sözleşme imzalayın!”
Aşkın, mutlaka firmayla sözleşme imzalanması gerektiğinin altını çizerek, “Yine kaliteli bir taşımacılığın olmazsa olmazlarından bir tanesi de, anlaşacağınız firmayı telefonla ya da sosyal medya üzerinden değil de, bilfiil firmanın eksperini eve çağırarak, eşyayı gösterip çalışma şartlarını sorduktan sonra mutlaka sözleşme yapılmalıdır. Sözleşme imzalanırken şuna dikkat edilmelidir; ‘Sözleşmenin birinci maddesinde eğer eşyanız zarar ve zayi durumunda firmamız tarafından sigortalıdır’ ibaresi varsa o zaman bu sözleşmeyi yapabilirsiniz. Fiyatı ve tarihi belirleyip, ona göre şartlarınıza bağlı kalmak şartıyla bu taşımayı güvenli bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Yine firmaya asansör kurulup kurulmayacağı, ayrıca hangi çeşit asansör gerektiği tespitinde bulunmak zorundasınız. Müşteri ile firma arasındaki mutabakat tam netlik kazandıktan sonra sağlıklı ve güvenli bir taşıma gerçekleştirebilirsiniz” şeklinde konuştu.
“Taşıma ücretini hizmet bittikten sonra verin!”
Taşıma ücretinin hizmet bitiminde verilmesinin müşteri için daha sağlıklı olduğunu söyleyen Aşkın, “Özellikle şehirlerarası taşımada ücretin hizmet bitiminden sonrasına bırakılması son derece önemlidir. Genelde şehirlerarasında ücretin yüzde 50 ve yüzde 70’i peşin alınır ve daha sonra bu firma başka bir firmaya yükü havale edebiliyor. Başta muhatap olduğunuz A firması sonradan B firması olarak karşınıza çıkabiliyor. Şartların hepsini boşa çıkarabiliyor. Dolayısıyla müşterinin mağduriyeti söz konusu olabiliyor. Bunun önüne geçmek için kesinlikle sözleşmede bunların hepsini belirleyip ve ücretin tamamını hizmet bitiminde vermeniz gerekiyor.”diye belirtti.
“Kaliteli bir taşımada sigorta olmazsa olmazlardandır”
Kaliteli bir taşımada sigortanın olmazsa olmazlardan olduğunu vurgulayan Aşkın, “Müşteriler şunu çok iyi bilmeli ki; işçilerden kaynaklanan hiçbir hasarı düzenlediğimiz sigorta poliçesi karşılamıyor. Sadece sigorta poliçesi eşyalar yüklendikten sonra, araç seyir halindeyken varış noktasına kadarki trafik sürecinde olan herhangi bir trafik kazası veya aracın yanması durumunda sigorta poliçemiz devreye giriyor. Bunun dışında hiçbir sigorta poliçesi bunu karşılamıyor. Dolayısıyla elemanlardan kaynaklanan hasarın ödenmesi için, yapılan sözleşmenin birinci maddesinde yer alan hüküm devreye girer. Yani elemanlardan kaynaklanan hasarı firma ödeyecektir. Bu şekilde evini taşıtan mağdur olmamış olur” diyerek taşımacılık konusunda tavsiyelerde bulundu. (Muhammed Yıldız - İLKHA)