VAN - Van’da hizmete giren Sağlık Afet Koordinasyon Merkezi  (SAKOM) ile ilgili bilgiler paylaşan Van İl Sağlık Müdürü Dr. Bilal Acar,  7 gün 24 saat hizmet veren merkezde 6 elemanın çalıştığını belirtti.

Sağlık Afet Koordinasyon Merkezinin bir çağrı karşılama merkezi olmadığını özellikle vurgulayan Acar, “SAKOM; acil, afet ve olağandışı durumlarda sağlık problemi oluşması ve oluşma ihtimali bulunması halinde üst yönetiminin yapıldığı bir koordinasyon merkezidir. 81 ilde bulunan 112 Acil Çağrı Karşılama Merkezlerinin görev yetkilerini aşan, birden fazla il ile koordinasyon gerektiren, belirli kriterlere göre kriz yönetimini üstlenen, Aynı zamanda olay yerine giderek koordinasyonu yönetecek bir birimdir. Türkiye’de ve Dünya'da yaşanan her türlü afet ve olağan dışı durumlar kesintisiz olarak takip edilmektedir.”dedi.

Dr. Acar, SAKOM’un görevlerini şöyle tanımladı:
-Trafik kazaları, ölü ve yaralı sayısına bakılmadan meydana gelen kazalar triaj (sınıflandırma) sonrası değerlendirme.
-Depremler (4. ve üzeri olan depremlerde meydana gelen bölgeye uygun ekip yönlendirilmesi)
-Sel (Etkilenen sayısına bakılmadan)boğulma vakaları, yıldırım çarpması, mevsim şartlarından dolayı ulaşılamayan vakalar, çığ düşmesi, kardan dolayı yolların kapanması, araçla ulaşımın sağlanamadığı vakalar, yangınlar, toplumsal olaylar, salgın ve bulaşıcı hastalıklar (halk sağlığı erken uyarı biriminin bilgilendirilmesi) gibi olağan dışı durumlar.
-Bakanlık SAKOM a düzenli periodlarla veri akışının sağlanması.
-Bölgeye bağlı il, ilçe, köy, kamu kurumları ile irtibatın sağlaması ve yazışmaların yapılması. (İLKHA)