ADANA – 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) ve Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü işbirliğiyle ÇÜ Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Açılış törenine, Çukurova Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Seyhan Tükel, Adana İl Milli Eğitim Müdürü Turan Akpınar, ÇÜ Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı ve Kongre Düzenleme Kurulu Başkanı Doç. Dr. Sedat Uçar, farklı üniversitelerden akademisyenler ile bölüm öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı.

Kongrenin açılış konuşmasını yapan Kongre Düzenleme Kurulu Başkanı Doç. Dr. Sedat Uçar, ÇÜ Eğitim Fakültesi hakkında bilgi verdi. Doç. Dr. Uçar, 1982 yılında kurulan Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin 150 akademik personelle, yaklaşık 6 bin öğrenciye eğitim öğretim hizmeti verdiklerini söyledi.

Kongresinin ilk olarak 1994 yılında İzmir’de düzenlendiğini hatırlatan Doç. Dr. Uçar, bu yıl 11.’si yapılan kongrede 831 sözlü bildiri, 61 poster sunumu, 5 çalıştay, 1 panel ve 3 mini sempozyum gerçekleştirileceğine dikkat çekti.

Adana İl Milli Eğitim Müdürü Turan Akpınar ise açılış konuşmasında, Çukurova Üniversitesi’nin eğitim, öğretim ve kente kattığı değerlere vurgu yaptı.

Çukurova Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Seyhan Tükel de,  11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde okul öncesinden yükseköğretime kadar üzerinde araştırılması tartışılması gereken konuların görüşüleceğini söyledi.


Kongrenin açılış töreninin ardından ilk konuşmacı olan Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murat Altun, matematik eğitiminde niteliği artırma ve bu kapsamda matematik öğretimini etkileyen kuramlar ile ilgili konuşmasını gerçekleştirdi. Kongrenin ilk gününde öğleden sonra ise paralel oturumlar, poster sunumları ve çalıştaylar tamamlandı.

Kongrenin ikinci gününde ise Türkiye’nin ilk alan eğitimcilerinden olan Prof. Dr. Salih Çepni, ülkemizde fen bilimleri ve matematik eğitimi alanının 1990’lı yıllardan itibaren gelişim süreçlerini kendi yaşantılarından örneklerle anlattı. Prof. Dr. Çepni,  “Alan Eğitimi” kavramının Türkiye’de yanlış anlaşıldığını ve bu kavramın “alan bilgisi” dediğimiz fizik, kimya, biyoloji, matematik gibi temel bilimlerle karıştırıldığını söyledi.

Prof. Dr. Çepni’den sonra Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Paşa Ayas’ın moderatörlüğünde, Fen Eğitimi Araştırmaları Derneği Başkanı Prof. Dr. Ahmet İlhan Şen ve Matematik Eğitimi Derneği Başkanı Prof. Dr. Adnan Baki’nin katılımlarıyla  “Türkiye’de Orta Öğretim Alan Öğretmenliklerinin Dünü Bugünü Yarını” başlıklı panele geçildi. Panelde, alan eğitiminin yakın geçmiş tarihi ve sorunları tartışıldı. Kongrenin ikinci gününde de öğleden sonra paralel oturumlar, poster sunumları ve çalıştaylar tamamlandı.

Kongrenin son gününde kongre değerlendirme toplantısında yapılan oylama sonucu bir sonraki toplantının Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde gerçekleşmesi kararı alındı. Kongrenin kapanışı ise ATOSEV tesislerinde konuklar onuruna düzenlenen yemekle son buldu. (İLKHA)