VAN - Elektrik şirketlerinin özelleştirilmesinden sonra Doğu Anadolu Bölgesi’nin yanı sıra Van’da da sık sık yaşanan elektrik arızları vatandaşları bıktırdı. Elektrik arızalarından şikâyetçi olduklarını belirten vatandaşlar, 186 alo arıza hattının hiçbir zaman cevap vermediğini iddia etti.

Kurubaş Mahalle Muhtarı, 186 alo elektrik arıza hattını 26 defa aradığını sürekli meşgul çaldığını ve cevap veren kimsenin olmadığını söyledi.

Önceki gün Van’da çıkan kuvvetli rüzgârdan dolayı Kurubaş Mahallesinde kopan tellerin yere düşerek tehlike arz ettiğini söyleyen mahalle muhtarı Nazım Tatar, 186 alo elektrik arıza hattını aradıkları fakat cevap veren kimse olmadığı için meydana gelen arızaları yetkililere söyleyemediklerini belirtti.

“186’yı arıyoruz cevap veren yok”
Kopan elektrik tellerini kendi imkânları ile biraz yükselttiklerini söyleyen Muhtar Tatar, “Önceki gün kuvvetli rüzgarlar elektrik tellerini kopardı, zaten aşağı sarkmış olan teller kopunca birbirine dolandı, birkaç tane tel yerdeydi, çocukları çarpmasın diye kendi imkanlarımızla ağaçlarla elektrik tellerini biraz yükselttik. 186’yı arıyoruz cevap veren yok, VEDAŞ ile irtibat kuramadık.” dedi.

“Kopan elektrik telleri vatandaşın birini çarparsa sorumlusu VEDAŞ’tır”
Tatar, “186’yı aradık cevap vermiyorlar. Burada elektrik telleri kopmuş ve yerdedir, vatandaşın birini çarparsa sorumlusu VEDAŞ’tır. VEDAŞ Telefonlarına cevap vermiyorlar, elektrik yüzünden bir evde yangın çıkarsa VEDAŞ’a nasıl ulaşacağız, ‘yangın çıktı elektriği kesin’ nasıl diyeceğiz ki çünkü 186 telefonuna cevap veren yok. Sürekli meşgul çalıyor, çalsa da cevap veren yok. Bu gibi sıkıntılarımız var ve sıkıntılarımızı dile getireceğimiz kimse yok.” şeklinde konuştu.   (Cihad Coşar - İLKHA)