Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı, Dini Soruları Cevaplandırma Platformuna gelen ve bunlara karşın yeni yayınlanan kurban fetvalarında peygamber efendimiz adına bazı kişilerin bir araya gelip kurban kesemeyeceği, kurbanın kredi kartıyla ödenmesinde sakınca olmadığı ancak, bankaya ek ücret ödenmesi durumunda faiz nedeniyle bir günahın söz konusu olduğu, banka kredisiyle kurban kesmede ise, faiz nedeniyle günah oluşacağı, bu durumda kurban kesmemenin daha uygun olduğuna hükmedilerek, şöyle denildi:


"Kurban kesmekle mükellef olan şahıs, satın alacağı hayvanın bedelini peşin olarak verebileceği gibi, vadeli veya taksitli olarak da verebilir. Bu bağlamda bedelin kredi kartıyla ödenmesi kurbanın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak, kredi kartı borcunu, ödeme tarihinde ödeme ve gecikmeden kaynaklanan faizli işleme düşmemek gerekir. Kredi kartı ile taksitli kurban alırken, taksit yapma karşılığında bankaya ilave ücret ödenmesi durumunda ise, kesilen kurban geçerli olmakla birlikte, faizli işlem sebebiyle ayrı bir günah söz konusu olur. İster vacip olduğu için, isterse nafile olarak kurban kesen birisinin kurbanını peşin alabileceği gibi, borçlanarak satın alabilir. Bu, kurbanın sıhhatine engel teşkil etmez. Fakat, bankadan kredi alması durumunda faiz ödeyecekse, faiz verme yasağını işlediği için günaha girmiş olur. Maddi durumu iyi olmayan kişinin böyle yöntemlere başvurması yerine kurban kesmemesi daha uygundur."


Din İşleri Yüksek Kurulu, insanların bir grup oluşturarak aralarında para toplayıp Hz. Peygamber adına kurban kesmeleri şeklinde bir uygulama olmadığını belirterek, bu soruya da, şunları yazdı:
"Bunun, yapılması gereken bir ibadet gibi görülmesi doğru değildir. Çünkü Allah ve Raûlünden nakledilmeyen bir uygulamayı ibadet gibi telakki etmek ve ona dînîlik vasfı vermek bid`attir. Her bid`at de Hz. Peygamberin nitelemesiyle dalâlettir. Hz. Ali`den rivayet edilen (Rasulullah (s.a.s.) (sağlığında) kendi yerine bir kurban kesmemi vasiyet etti. İşte ben de onun yerine kurban kesiyorum) şeklindeki haber, bu uygulamaya delil olamaz. Çünkü Hz. Ali kurbanı kesme gerekçesi olarak Hz. Peygamberin kendisine bunu vasiyet etmesini göstermiştir. Dolayısıyla bu hadis, eğer vasiyeti yoksa ölü adına kurban kesileceğine delalet etmez."