Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın reklamlarla ilgili kuralları baştan aşağı değiştirecek Ticari Reklam Yönetmelik Taslağı’nı tamamladı.
Buna göre reklamlar dil, din, ırk, mezhep, felsefi düşünce ve cinsiyete yönelik istismar ve ayrımcılık ögeleri içeremeyecek. Reklamlarda; doktor, diş hekimi, veteriner, eczacı, hemşire tarafından bir malın tavsiye edildiği, tercih edildiği, kullanıldığı algısı oluşturan beyanlara, atıflara yer verilmesi de yasaklar arasına alınıyor. Düzenleme şu önemli düzenlemeleri getiriyor:
Reklamların doğru ve dürüst olması gerekecek. Reklamlar, tüketicinin güvenini kötüye kullanacak ya da onun tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar edecek biçimde olamayacak.
Reklamlarda, tanıklığına başvurulan kişi veya kurumların tecrübesine, bilgisine veya araştırma sonuçlarına dayanmayan, gerçek olmayan hiçbir tanıklık ya da onay ifadesine yer verilemeyecek, atıfta bulunulamayacak.