GAZİANTEP - Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı bünyesinde hizmet verecek olan çağrı merkezinin altyapı çalışmaları tamamlandı. Merkezin en kısa zamanda hizmete açılması bekleniyor. Alo 153 Çağrı Merkezi’nde görev yapacak personel, gelen talep ve istekler hakkında bilgilendirildi.

Çetin Emeç Toplantı Salonu’nda 4 gün süren eğitimler, İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkanlığı koordinatörlüğünde Halkla ilişkiler Daire Başkanlığındaki personel ve sisteme yeni alınacak olan çağrı merkezindeki vatandaş temsilcilerinden oluşan 30 kişilik personele yönelik oryantasyon eğitimleri düzenlendi.

Eğitimin içeriği hem teori hem de uygulamaya yönelik olarak hazırlandı. Eğitimde, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nde ve GASKİ Genel Müdürlüğü bünyesinde yer alan daire başkanlıklarının görev, yetki, sorumlulukları anlatıldı. Ayrıca vatandaşlarla olan bağlantıları hakkında sunumlar gerçekleştirilerek, vatandaş ile belediye arasında köprü oluşturacak personele iş akışları ve süreçleri hakkında bilgiler verildi.

Kendi birimi için bir sunum eşliğinde eğitim veren Ulaşım Planlama ve Raylı Sistemler Daire Başkanı Hasan Kömürcü, “Gelen çağrıları doğru algılamanız için öncelikle birimleri doğru tanımanız ve gerekli bilgi donanımına sahip olmanız gerekiyor. Otobüs, şoför, sürücü, vatman (Tramvay / Metro Sürücüsü) ve otobüs işletmesi gibi kavramların tanımlarını çok iyi bilmeniz gerekiyor. Gelen çağrıya doğru cevap verip doğru tarafa yönlendirebilmeniz için bunlar son derece büyük bir öneme sahiptir.” diye konuştu.

Özellikle büyükşehir belediyesinin görev alanlarının çok iyi öğrenilmesi gerektiğine dikkat çeken Kömürcü, “Gelen çağrıyı en iyi yönlendirmenin yolu sahayı iyi bilmenizden geçer. Bizim faaliyetlerimizde ayrımlar var, bundan dolayı değişik çağrılar gelebilir. Belediye otobüsleri ne demek, belediyemize ait otobüsler, üçyol otobüsleri, otobüs hatları belediyemize ait. Ancak vatandaşlardan kirada olan otobüslerimiz, özel halk otobüsleri, sarı otobüsler ve tramvaylar ile ilgili çağrılar gelebilir. Şoförler, makinistlerle ilgili çağrılar gelebilir ve alınan bu çağrıları doğru tarafa yönlendirmeniz gerekecektir. Bu tarzda gelen çağrılar da bizim birimi ilgilendiren çağrılardır. Tramvay güzergâhı üzerinde bulunan yerleri temizleyen temizlikçi ile ilgili çağrılar da bizim birime ait çağrılardır.” ifadelerini kullandı.  (İbrahim Koçyiğit - İLKHA)