ADANA-ÇÜ Ar-ge ve İnovasyon Kulübü’nce“Paramı Yönetebiliyorum ve İnovasyon” adlı etkinlik gerçekleştirildi. Etkinlikte “sosyal medya kullanımı” eğitimi de verildi.
ÇÜ Mithat ÖzsanAmfisi’nde gerçekleştirilen etkinlik, Ar-ge ve İnovasyon Kulübü’nün tanıtılmasıyla başladı. Daha sonra ise “Paramı Yönetebiliyorum / İnovasyon” adlı panele geçildi. Ar-Ge ve inovasyonun önemine dikkat çekilen panelde, Türkiye ve dünyadaki iyi örnekler tanıtılarak inovatif süreçler anlatıldı.
Ekinlikler ayrıca, “Bilenler Bilmeyenlere Bilgisayar Öğretiyor Projesi” kapsamında da, katılımcılar birbirlerine sosyal medya kullanımı konusunda bilgi aktardı.
Etkinlikle ilgili açıklama yapan Çukurova Üniversitesi Ar-Ge ve İnovasyon Kulübü Yönetim Kurulu Başkanı Medet Mutlu, nüfusunun yarısı gençlerden oluşan Türkiye’de gelir ve istihdam rakamlarına bakıldığında, gençler arasında, özellikle de daha az gelişmiş bölgelerde finansal fırsatlar ve bilgi kaynaklarından faydalanma konusunda sıkıntı yaşandığının görüldüğüne dikkat çekti.
“Türkiye’de finansal terminolojiye hâkim olma konusunda sıkıntılar var.”diyen Medet Mutlu, şunları söyledi; “Gençler nadiren finansal planlama yaparak, finansal geleceklerini garanti altına alabilmektedir. Türkiye'de başarılı yatırım yapma, kısa ve uzun vadeli finansal bütçe hazırlama, hatta temel ekonomik ve finansal terminolojiye hâkim olma konusunda sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu sıkıntılar sonucunda ülkemizde uzun soluklu kalkınma sorunları yaşanabilir. Paramı Yönetebiliyorum Projesi ile sürdürülebilir kalkınma sürecine katkıda bulunuluyor.”
İnovasyon nedir?
İnovasyonun tanımı konusunda uluslararası düzeyde kabul gören kaynakların başında OECD ile Eurostat’ın birlikte yayınladığı Oslo Kılavuzu gelir. Kılavuzun halen yürürlükte olan 2005 sürümünde inovasyon aşağıda şekilde tanımlanır:
“İnovasyon, yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün (mal ya da hizmet), veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında, işyeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni bir organizasyonel yöntemin uygulanmasıdır.”
İnovasyon süreci
İnovasyon; yeni fikirleri (ürün, metot veya hizmet gibi) değer yaratan çıktılara dönüştürme sürecidir. Bu süreç iki temel basamaktan oluşur. İnovasyon sürecini başlatması bakımından önem arz eden ilk basamak; yeni ve yaratıcı fikirlerin ortaya çıkmasıdır. Emek ve yatırım gerektiren ikinci basamak ise ortaya çıkartılan yeni ve yaratıcı fikirlerin ticarileştirilmesi, başka bir deyişle katma değer yaratan ürün, metod veya hizmetlere dönüştürülmesidir. (Yunus Emre-İLKHA)