BATMAN - Tapu ve Kadastro İl Müdürlüğü yenilenen yüzü ile vatandaşa daha kaliteli ve çabuk hizmet vermek amacıyla TAKBİS sistemine geçti. Saat: 11.00`da yapılan açılışa Vali yardımcıları Mustafa Adil Tekeli, Bülent Uygur ,Tapu ve Kadastro 7. Bölge Müdürü Sinan Fidan ,Kadastro Müdürü Fatih Ata, Tapu Müdürü Ahmet Sevinç Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Müdürleri ve vatandaşlar katıldı.
TAKBİS Sisteminde Tapu Müdürlüğü İşlem Sırası
Evrakların hazırlanması; Vatandaş işlemi cinsine göre başvuru yapmadan önce hazırlanması gereken evrakları ilan panosundan bakarak hazırlıyor.
Başvuru sırasının alınması; Evrakların hazırlanmasından sonra vatandaş öğleye kadar sıra makinesinden numara alıyor.
Evrakların müdür yardımcısına teslimi; Vatandaş aldığı numarayı ekranda takip ediyor. Numarası geldiğinde ön başvuru odasındaki ilgili müdür yardımcısına evrakları veriliyor. Müdür yardımcısı hazırlanması gereken evraklarda eksiklik varsa ilgilisine tamamlatılıyor.
İşlemin personele havale edilmesi; Müdür yardımcısı eksiklik yoksa başvuru kabul ediyor. Sistem başvurusunu alındığına dair ilgilisine otomatik mesaj gönderiyor. Müdür yardımcısı işlemi bir personele havale ediyor. Evrakların havalesinden sonra ilgili vatandaşın işlemi tamamlanıncaya kadar beklemesine gerek kalmadığı, işlem tamamlanınca kendisine mesajla bilgi verileceği söyleniyor.
İşlemin hazırlanması; Havale eden personel kendisine sırayla gelen işlemi tamamlıyor.
Harcın hesaplanması; Sistem otomatik olarak harcı hesaplıyor.
Mesaj çekilmesi; Aynı gün içinde havale edilen personel işlemi tamamladıktan snra, işlemin tamamlandığına dair ilgilisine mesaj çekiliyor. Gelmesi isteniliyor.
Harcın yatırılması; vatandaşa kesilen harcın banka şubesine yatırılması söyleniyor.
İmzaların atılması ve işlemin tamamlanması; Vatandaş harcın yatırıldığına dair dekontu ilgili müdür yardımcısına teslim ediyor. İşlemi yapan memur ve müdür yardımcısı ilgililerin imzasını alıyor. İşlem tamamlanarak vatandaşa gerekli belgeler veriliyor.
TAKBİS Sisteminin Faydaları
Hata yapma riski minimuma iniyor. MERNİS nüfus kayıt sistemi ile irtibatlı çalışılıyor. Başvuru sırasına göre işlemin yapılması sağlanılıyor, işlemin daha hızlı bir şekilde yapılmasını sağlıyor. Aynı gün içinde işlemin tamamlanması sağlanılıyor, vatandaşın gereksiz yere beklemesinin önüne geçiriliyor. Veriler elektronik ortamda anında güncelleniyor. Vatandaş memnuniyeti açısından düzenli olarak bölge müdürlüğüne ve valilik bünyesinde vatandaşlara telefon açılıp verilen hizmet açısından düşünceleri öğreniliyor.
M.Sait Çelik-İLKHA