MUŞ - Karayolları, 2011 yılında yapılan ve halen aşınması bile atılmayan yolları tekrar sökmeye başladı. Muş-Bingöl Karayolu’nun 10-20’nci kilometrelerinde,  sıcak asfalt olan yolda meydana gelen çöküntünün aşırı yükten dolayı meydana geldiği iddia ediliyor.

Konuyla ilgili görüştüğümüz Karayolları Şube Şefi Selahattin Ömeroğlu, yolun aşırı yükten dolayı çöktüğünü öne sürdü.

“Kantar uygulaması olursa bu sorunlar da ortadan kalkar”

Ağır tonajlı araçların yollara zarar verdiğini ifade eden Ömeroğlu; “Çimento fabrikasından çimento taşıyan tırlar ile aynı güzergâhta hazır beton taşıyan araçların aşırı yük yüklemelerinden dolayı yollarda çökme oldu. Bu yüzden yolları tekrar sökmek zorunda kaldık. Ayrıca kamyonlar çok fazla kum yüklediklerinden dolayı bu kum ve çakıl yollara dökülüyor. Dökülen kum ve çakıl zaman zaman kazalara neden oluyor. Dökülen taşları iş makineleriyle sürekli temizlemek zorunda kalıyoruz. Buna bir önlemin alınması lazım. Eğer Muş’ta kantar uygulaması olursa bu sorunlar da ortadan kalkacaktır diye düşünüyorum.”şeklinde konuştu.

Muş’ta kantar uygulamasının olmaması nedeniyle bu tür sorunların meydana geldiğini ifade eden vatandaşlar ise,  yapılan masrafların kendi ceplerinden çıktığını belirterek tepki gösterdiler.

Öte yandan; Muş’un Taşoluk köyü yakınlarındaki çimento fabrikasından itibaren başlayan yol çöküntüsü iddiaları doğrular nitelikte. (M. Şirin Çağlayan-İLKHA)