HABER MRK - Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK)’den yapılan yazılı açıklamaya göre, kendilerini BDDK personeli olarak tanıtan kişilerin, banka müşterilerinin bilgilerini alarak haksız kazanç edinebileceği uyarısında bulundu.
BDDK’dan yapılan yazılı açıklamada “Son günlerde, kurumumuza ulaşan şikâyetler ve basın yayın organlarında yer alan haberlerden kendilerini BDDK personeli olarak tanıtan kişilerin, banka müşterilerine çeşitli iletişim araçlarıyla ulaşarak bankacılık ürünlerine ait masraf ve komisyonlar ile kredi kartı aidatlarının iadesini sağlayacakları vaadinde bulundukları anlaşılmıştır. Bu suretle banka müşterilerinin kişisel bilgilerini temin eden kişilerin haksız kazanç sağlama yoluna gidebilecekleri değerlendirilmektedir” denildi.
Banka müşterilerine uyarılarda bulunulan açıklamada, “Önemle belirtmek gerekir ki; Kurumumuz tarafından vatandaşlarımız telefonla aranmamakta ve vatandaşlarımızın bankacılık işlemlerinde kullandıkları kişisel nitelikli bilgiler hiçbir şekil ve surette talep edilmemektedir. Bu itibarla, herhangi bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması açısından; kendilerini BDDK personeli olarak tanıtarak, kredi masraf, komisyon veya kredi kartı aidatlarının iadesini sağlayacaklarını vaat eden kişilere kesinlikle itibar edilmemesi, kişisel bilgilerin korunması hususunda azami dikkat ve özenin gösterilmesi büyük önem taşımaktadır.” ifadelerine yer verildi. (İLKHA)