HABER MRK - Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkanı Gürkan Avcı, yaptığı açıklamada, Türkiye’de gelişim sürecinde eğitim sisteminden ve öğretmenlerden kilit aktör olarak faydalanılmadığını söyledi.
Son yıllarda büyük bir değişim ve gelişme yaşayan Türkiye’nin bugün daha hızlı bir dönüşümün eşiğinde olduğunu fakat Türk eğitim sisteminin bu değişime sağlıklı bir şekilde uyum sağlayamadığını belirten Avcı, “Bireysel ve toplumsal manada, ekonomik ve siyasi olarak Türkiye'de bir paradigma değişti. Bu paradigma ekonomik ve sosyal manada kendini gösterdi. Fakat eğitim, etik ve kültürde yeterince kendini gösteremedi.” dedi.
Öğretmenlerin taşıdıkları potansiyelle çatışan kesimler arasındaki diyalog köprülerinin inşa edilmesine katkı sağlayabileceğine vurgu yapan Avcı, öğretmenlerin toplumsal çatışma ve toplumsal ayrışma çözümüne yönelik donanımlarının güçlendirilmesi gerektiğini kaydetti. (İLKHA)