TÜİK internet kullanımı ile ilgili verileri kamuoyuyla paylaşarak, Türkiye’de 16-74 yaş arası bireylerin İnternet kullanımının 2013 yılında yüzde 49 dur. Bu oran erkeklerde yüzde 59, kadınlarda ise yüzde 39 oldu.

İnternet kullanımında 31 Avrupa ülkesinden İzlanda ve Norveç yüzde 97 ile birinci, yüzde 96 ile İsveç ve Danimarka ikinci, yüzde 95 ile Lüksemburg ve Hollanda üçüncü, yüzde5 8 ile Romanya 30. sırada yer alırken Türkiye yüzde 49 ile 31.sırada yer aldı.

Türkiye genelinde hanelerin yüzde 49’u evden İnternete erişim imkânına sahiptir. İnternet erişiminde yüzde 96 ile İzlanda, yüzde 95 ile Hollanda, yüzde 94 ile Lüksemburg ve Norveç ilk üçte yer alırken, Türkiye yüzde 49 ile son sırada yer aldı.

Kamuda İnternet kullanımı yüzde 41
2012 yılı Nisan ile 2013 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık dönemde İnternet kullanan bireylerin kişisel amaçla kamu kurum/kuruluşları ile iletişimde İnternet kullanma oranı yüzde 41’dir. Bu oran önceki yılın aynı döneminde (2011 Nisan-2012 Mart) yüzde45 idi. Türkiye 31 Avrupa ülkesi içerisinde kamu kurum/kuruluşları ile iletişimde İnternet kullanımında 24.sırada yer alırken, Danimarka yüzde89 ile ilk sırada yer almıştır.

Bireylerin yüzde10’u İnternet üzerinden alışveriş yaptı
2012 yılı Nisan ile 2013 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık dönemde İnternet üzerinden alışveriş yapan bireylerin tüm bireyler içindeki oranı yüzde10 oldu.  31 Avrupa ülkesi içerisinde e-ticaretin en fazla yapıldığı ülkeler sıralamasında ilk sırayı yüzde 77 ile Danimarka ve İngiltere paylaşırken, ikinci sırayı yüzde 73 ile İsveç, Norveç ve Hollanda paylaşmışlardır. Türkiye yüzde10 ile 30.sırada yer aldı.

İnternetten en çok giyim eşyası almışız
İnternet kullanan bireylerin İnternet üzerinden kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı yüzde 24’tür.  2012 yılı Nisan ile 2013 yılı Mart ayları arasını kapsayan on iki aylık dönemde İnternet üzerinden alışveriş yapan bireylerin yüzde 49’u giyim ve spor malzemesi, yüzde 26’sı elektronik araç, yüzde26’sı ev eşyası, yüzde20’si seyahat ile ilgili diğer faaliyetler (konaklama hariç), yüzde16’sı kitap, dergi, gazete (e-kitap dahil), yüzde16’sı gıda maddeleri ile günlük gereksinimler aldı. (İLKHA)